Jag tänkte, jag skulle…

Jag hade sett framemot påsken för då skulle jag äntligen få dyka in här

Bild

Jag såg framför mig hur sjalarna skulle bli, och av silket på konerna i mitten skulle bli en provväv för halsdukar.

 

 

 

Det var tanken, innan jag ”kom ihåg”

Bild

 

 

 

 

 

 

att det behövde röjas bland vävstolarna och att nålfiltsmattorna jag skaffat skulle på plats innan det blev vävt nåt nytt. Alltså bara att börja röja istället 😦  Inte kom jag långt med det heller, på långfredagen provade jag att flytta på en form jag just tagit ut ut ugnen – utan grytlappar. Det var ingen bra idé…

Nå, jag hade tur i oturen och brände mig inte så illa, men några fingertoppar blev rätt svedda. Inget mer röj i ateljén och ingen stickning heller var att tänka på.

Vad gör man då en helg när korsorden är lösta, stickning inte att tala om och virka skulle kanske kunna gå men jag vet inte hur man gör – har liksom aldrig fått kläm på det.

Just det, man tar tillfället i akt och testar! Var upp till mamma och låna en virkbok och några virknålar

Bildoch här är resultatet så här långt. Är faktiskt riktigt nöjde med vad jag fått ihop. Det blåa ska inte bli en grytlapp utan är tänkt att bli ett ”fodral” till mina knit-pro kablar. Om det blir det är en annan femma 😉

Vad det blir av mormorsrutorna återstår att se hur många garnet räcker till. Har två nystan grått och tre nystan naturvitt inköpta på Jokkmokksmarknad för ett antal årsedan. Vill göra nåt speciellt av det eftersom den resan är en särskilt varmt minne. Helt underbart att ha fått vara dit. Får se om det blir en pläd (har en yllemumsare så jag vet inte riktigt) eller om det kan bli en väst/kofta. Var inne på MYGGANS SURR (designmosquito.blogspot.se) för ett tag sedan och hon hade gjort en så läcker kofta i olika stora mormorsrutor.

Nej, nu hör jag att virkningen ropar…

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Jag tänkte, jag skulle…

  1. garnomera skriver:

    Lycka till med bloggen. Fina Pyttipannor och fin vitsippor i headern. Hoppas dina brännskada läker fort och fint!

    • Laila skriver:

      Tack, som det verkar så är jag ”fit for knitting” snart igen. Hade tur och har inte fått några ytliga blåsor utan de ligger lite djupare och verkar torka ut utan att bråka 🙂

  2. Tomtan skriver:

    Vilken tur att de bara var fingertopparna som blev svedda….. Så du fick en chans att börja virka, menar jag 😀 Kul att du finns ut på en blogg!!!!

Lämna gärna en kommentar

