Framsteg

Efter en vecka i stort sett utan handarbete såg jag fram emot helgens ”sittningar”. Lördagkvällens virkstund stötte dock på patrull. Gossepatrull.

Bild

Bild

När Findus hoppade ner, kom Benjamin och undrade: ”Är det äntligen min tur nu?”

Bild

Och när HAN kommer och tycker det var hans tur för lääänge sedan så kastar han ankare och drar åt handbromsen. Och sedan får matte göra vad hon vill så länge hon inte går iväg…

Nå, jag har iallafall hunnit med att virka färdigt det blåa fodralet och sy dit dragkedjan

Bild

Så nu har mina knit pro kablar, tippar och annat någon stans att bo.

Det ljusa fodralet var mitt första virkförsök, det blev rätt okej. Nu har jag koll på måttband, sax, nålar och stickmarkörer också 🙂

 

 

Mina mormors rutor går det framåt med också. När jag fotade dem så fick jag sällskap av Findus…

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

alias Yllemumsaren…

Här har varit ett strålande väder i helgen, vinden har varit kylig förvisso, men fåglarna kvittrar att NU ÄR DET VÅR! Samtidigt talar vädergubbarna om att det finns risk för mer snö. Jag håller på fåglarna 🙂

Under vintern har min balkong byggts om/ut/och glasats in. Köpte nya möbler i fredags och har passat på att sitta där ute i helgen och njuta. Jag som aldrig varit någon större balkongodlare sitter där ute och planerar för tomater, dill, persilja, smultron och en del annat. Får väl se om det blir något eller om det visar sig att jag har två trädgårdsmästare med andra planer.

Ha det gott!

 

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Framsteg

  1. mallasalster skriver:

    Vilken härlig helg du har haft!
    Myspys med kissarna, virkning och drömmar om odling, underbart, kan ju inte bli bättre!:)

  2. Tomtan skriver:

    När de gäller odlingen så tycker jag de verkar klokt att fråga trädgårdsmästarna först 😀 Filten verkar hur gosig som helst!

Lämna gärna en kommentar

