Väl envis?

Idag gjorde jag en provstickning för att se om jag hade rätt stickfasthet/stickor till mina skånevantar som jag köpt från Tant Thea. Allt såg lovande ut och jag såg fram emot att ge mig på dem ikväll. Men…Kit Skånevanten Så var det ju det där med ordningen i vävateljén. Hade ju mattor som skulle läggas ut… Tänkte att jag skulle gå ner och se hur jag kunde ordna med det hela. Mattorna ligger ivägen för att jag ska kunna få ut min cykel som också bor därnere. Började röja lite och kom fram till att för att jag skulle veta hur mycket golvyta en matta tog och hur jag skulle dela på nästa matta så var det bra att börja under den stora vävstolen. Alltså började jag röja bort allt löst runt den, och sedan när det var gjort tog jag bort de lösa delar på vävstolen som inte krävde alltför mycket ”joxande”. När det var gjort var jag ju bara tvungen att lägga mattan bakom och kolla hur det verkade… Och innan jag visste ordet av så höll jag på och lyfte, sköv och bar mig åt för att få mattan på plats under vävstolen. När jag står där med vävstolen en bra bit upp i luften och försöker få mattan att samarbeta för att komma på rätt plats undrar jag i mitt stilla sinne vad jag håller på med. Här behövs minst ett par häder till som lyfter och ett annat par som bråkar med mattan… Men där är bara jag och mina händer. Och det SKA gå…

Bild

Så, fullständigt ledbruten och alldeles slut så var den så på plats till slut. Och bra blev det.

Inte blev det stickat nåt efter den omgången. Men några rutor fick jag virkat iallafall 🙂

Och inte behövde jag ett pass på gymmet heller. Tänk att det finns det folk som tror att handarbete är en stillsam sysselsättning 😉

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Väl envis?

  1. Tomtan skriver:

    Nä att handarbeta är ingen barnlek 😀

  2. mallasalster skriver:

    Alla sätt är bra utom dom dåliga…skam den som ger sig!;););)

Lämna gärna en kommentar

