Bara götta sig

Idag har jag suttit ute på min nya förbättrade balkong och bara njutit.

BildDet var alldeles lagom varmt och fåglarna kvittrade glatt utanför. Det börjar likna vår allt mer. Det är fortfarande många minus på nätterna så tar det sig. Ingen vinter så lång än det blir sommar en gång…

 

 

BildGivetvis var stickningen med ute. Och äntligen har jag kommit igång med mina vantar. Fast flätan ibörjan gav mig huvudbry. Det stod klart och tydligt i mönstret hur man skulle göra, men min hjärna fick inte ihop det ändå. Ett stort TACK till http://www.yllotyll.com/page/tips-tekniker

Lite visuell undervisning och sedan gick det undan. Satt lite med känslan ”var det inte svårare???”

Bild

En av stugsittarna orkade titta ut…

 

 

 

 

 

 

Efter att ha kommit en bit med stickandet så funderar jag på två saker.

1. Det ser ut som jag stickar ”för hårt” ändå drar jag inte i flotteringarna – de stramar inte på baksidan.Bild Jag har aldrig stickat mönsterstickning innan så det är kanske rätt fast jag tycker det ser lite konstigt ut.

 

 

 

 

2. Vanten känns lite liten. Enligt mönstret ska det vara stickor 2,5 och enligt garnbanderollen rekommenderas nr3. Så nu funderar jag på att starta vante nr 2 med större stickor för att se om det blir bättre, lite lösare.

Bild

Hur det än blir med det så känns det som att detta må vara första mönsterstickningen – men absolut inte den sista!

Allt gott!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Bara götta sig

  1. mallasalster skriver:

    Vad mysigt du har det!
    Jag tror inte att du stickar för hårt eftersom det inte drar på baksidan. Fast jag är inte så haj på sånt…
    Sticka en liten provlapp på själva mönstret och kolla lite hur det ser ut.
    Ha det så bra på din fina balkong!:)

    • Laila skriver:

      Har bestämt mig för att lägga vantarna åt sidan och göra en ny på 3:or och se om det blir bättre. Är lite rädd att det blir problem vi tummen som det ser ut nu.

  2. Tomtan skriver:

    Den där flätan har jag aldrig fått till….. Har nog gett upp för tidigt! Tycker de ser fin ut jag 😀

Lämna gärna en kommentar

