Nära men ändå inte…

Igår var jag upp till mamma och bollade virkfundering med henne. Jag har gjort slut på garnet till mormorsrutorna. Så här ser det ut.

BildVi kom fram till att för att få en bra storlek på filten skulle jag behöva 22(!) rutor till. Just nu är den som en större babyfilt i storleken. Passar inte riktigt till mig längre 🙂

Så nu funderas det så det står härliga till. Använda rutorna till något annat eller köpa mer garn. Då garnet i rutorna inte är ett kommersiellt garn så gäller det att hitta något likartat. Funderar på Kampes tretrådiga ullgarn. Finns en del färger som skulle kunna passa att lysa upp med också isåfall.

Bild

Mammas pojke undrade om inte det kunde bli en filt till honom istället, så kunde mamma få tillbaka den stora filten.

 

När jag kom hem satte jag mig med mina Skånevantar. Oj, vad det gick undan. Kom nästan upp till tumgreppet innan det var dags att sussa. Under dagen idag har jag fortsatt med stickningen. Det har flutit på bra och jag var halvvägs in på sista mönsterrapporten när jag provade dem…Bild

Jag har halva blomman och lite till kvar på mönstretBild

 

 

 

 

 

Det blir iallafall inte för trångt.

Till saken hör att jag har korta fingrar, men jag trodde inte att det var SÅ korta. Vi får väl se om lösningen blir att repa upp och ta riktigt tunna stickor – tror inte det räcker att gå ner till nr2. Tur att de är roliga att göra!

Önskar er alla en fortsatt bra helg!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Nära men ändå inte…

  1. Eva Hudin skriver:

    När garnet inte räcker är det väldans retligt. Jag hoppas du finner råd. Skånevantarna är ursnygga.
    Trevlig Helg!
    /Eva

  2. Tomtan skriver:

    Tur att du mår bättre!!!! Vantarna blir ju jättefina.
    Nej min orkidé doftar inte men den är rätt häftig. Trodde aldrig jag skulle få den att blomma igen och nu har han hållit på sen för jul 😀

  3. Charly skriver:

    Gomöran! Tt för titt o kommentar! Här var det mysigt värre, jag blir så imponerad över alla som är så duktiga på virka/sticka osv. Jag har verkligen tummen mitt i handen, men jag är en hejjare på tittskåp. Dock är det väl 20 år sen jag gjorde mitt sista… Älskar att göra blomarr i krukor, mycket hellre än rensa ogräs… Så lite pysslig är jag nog.. ;D
    Önskar dej en ny härlig vecka!

    Kram

Lämna gärna en kommentar

