Helgens pysselsättning

I fredagskväll insåg jag att vantarna måste göras om på något sätt. De blir på tok för långa, men hur skulle jag göra? I lördags morse så hade jag bestämt mig för att rita om mönstret så att det passade även till  korta fingrar…BildDet tog mig större delen av lördagen att få till något som kändes bra. Ville ju ha det så likt mönstret som Eva-Lotta Staffas gjort, det var ju det jag föll för. Tycker att det ser lovande ut. Som synes kunde jag inte låta bli att börja sticka heller. Gjorde klart årtalet och ett varv till, men sedan gav jag upp.

Eftersom baciluskerna inte riktigt vill ge sig så finns inte rätta orken. Låta bli att pyssla med något går ju dock inte 🙂 Så det fick bli en ”inte-tänka-så mycket” stickning som jag vela göra länge.Bild Wingspan av Maylin Tan Tri’Coterie Designs. Den är enkel och kul att sticka och garnet rotade jag fram ur gömmorna…

Mönstret finns på Ravelry och var det som fick mig att hitta dit. Sedan har det blivit många timmar där med titt och njutning av allt fint som andra gjort. Och allt sånt man själv vill göra. Säger som mamma, om jag så lever till jag blir hundra så hinner jag inte med allt jag vill…

Ikväll ska jag på kurs i konflikthantering, det ska bli intressant, så idag blir det till att vila knoppen tills dess.

Undrar hur långt jag får stickat då 😉

Ha det gott!

 

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Helgens pysselsättning

  1. Tomtan skriver:

    Hoppas bacillerna börjar ge upp snart. Vantarna kommer att bli jättefina när du fått till dem!

Lämna gärna en kommentar

