Nu så…

Jag har under den senaste veckan ägnat mig åt att få det här Bildtill att bli så härBildRöran där vävstolarna stod har nu bytts motBildÄntligen kan man vara där nere och greja igen. Vad jag har saknat mitt kryp in. Mattan ska skäras till och lite sånt, men det kommer. Idag fick jag varpat en kort varp som ska bli disktrasor. Hann även förskeda och sätta varpen på plats i vävstolen. Hoppas kunna dra på imorgon och komma igång med vävningen!

Idag hade jag fin främmat, jag fick en lektion i att spinna med slända av Elin Inte helt lätt, men oj vad det var kul! Kan inte påstå att jag tyckte mitt resultat var ”bra”, men det blev tråd av det iallafall och jag fick blodad tand!

Ha det gott!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i vävar och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Nu så…

  1. mallasalster skriver:

    Vad mysigt med ett fint eget pysselrum!
    Hoppas du kommer igång med vävningen snarast möjligt!:)
    Ha en riktigt trevlug Kristihimmelsfärdsdag!

    • Laila skriver:

      Det närmar sig med vävningen. Fick gjort en del till av förberedelserna igår 🙂
      Önskar dig en skön trädgårdshelg!

  2. Charly skriver:

    Vad duktig du varit! Snyggt jobbat! Härligt med eget krypin, där man får vara kreativ och kunna lämna allt kvar o slippa plocka undan till nästa gång. Mysigt! Önskar dej en härlig helg min vän! Kram

  3. Tomtan skriver:

    De är jättevälkommen till Östersund och Lillsjön!!!! Här behövs de röjas åxå 😦

    • Laila skriver:

      Hmm, jag har allt mycket kvar själv… Vad man inte ser på bilderna är att det är ett rum till där nere. Gissa vart röran har tagit vägen 😦

Lämna gärna en kommentar

