Ack ja,

ibland blir saker och ting t o m värre än man trott… I torsdagskväll hade vi stämma här i föreningen där jag bor och det säger jag bara ”Det var en röra”. Inte trodde jag att vuxna människor kunde bete sig på det viset. Känner mig fortfarande mentalt urlakad efter den persen. Nog om det.

Förrförra torsdagen var jag i Lidköping på HSB Nordvästra Göttalands stämma. Det var andra grejer det. Vi fick god mat, lyssna till ett intressant anförande av Stefan Edman om hur det står till med vår planet. Han talade på ett lättsamt och bra sätt- kom där ifrån med många nya funderingar. Och själva årsmötes förhandlingarna gick som en dans. Nackdelen var att stolen fick man träsmak av efter en kvart och det var varmt och kvavt i lokalen. Man kan inte få allt. Tog en hel del bilder men datorn hittar dem inte – de finns i kameran men därifrån kommer de inte…

Hade stickning med mig, en pyttipanna, men det blev pannkaka av alltihop. Garnet tror jag heter silk-tweed från Drops och det var INTE lämlpigt. Sticknigen blev sladdrig och konstig som en gammal äcklig disktrasa 😦 Nu är det upprepat och återanvänds till en stickad krage och det verkar bli braBild.

Garnmumsaren kollar läget och konstaterar att han är tvåa

 

 

 

 

 

 

 

BildMattes knä redan upptaget av lakristrollet, mattes pojke. Skönt med luddterapi efter jobbiga dagar. Skönt med lite sticktid också, började få svår abstinens. Var en stud i ateljen och pysslade igår kväll och det var underbart. Tyvärr kom jag inte så långt att jag fick börja väva. Snörena mellan solvkäpparna och lattorna var för korta…Så kan det gå när man byter material från en vävstol till en annan om man har otur. Jag har dock så att jag kan fixa det men orken till det fanns inte riktigt.

BildIdag/kväll är det crusing i stan. Ska sitta på balkongen, sticka och njuta av de läckra bilarna som tar den här svängen. Bor inte mitt i stråket men det brukar bli en del sevärt ändå. Tyvärr brukar det vara så mycket fylla på stan att det inte är kul att gå ut.

 

Önskar er alla en skön helg, och var rädda om er!

Vi hörs!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ack ja,

  1. Tomtan skriver:

    Va uppvaktad du är när du handarbetar 😀

    • Laila skriver:

      Ja, ibland så är det nästan väl bra. När det är pilligt och någon kommer och puffar på stickan. Eller försöker sno garnet 😉

Lämna gärna en kommentar

