Planer

Just nu håller jag på med två ”tråkstickningar”. Tråkiga i den bemärkelsen att det inte händer särskillt mycket – rätstickning och inte så mycket mer.

BildHär har jag kommit nästan halvvägs. Ska sticka sex centimeter sedan är det dags att maska av en maska vart annat varv. Picotvirkningen runt om ska bli kul att göra eftersom det blir ett, för mig, nytt monent. Har aldrig vikat någon innan.

Det andra projektet jag håller på med vilar just nu i korgen.

BildAtt sticka i ull känns inte lockande just nu…

Så idag gjorde jag en liten koll bland mina garner och hittade ett riktigt UFO. Eftersom jag hade slutat pga att jag inte vart nöjd med resultatet så repade jag helt enkelt upp eländet idag 🙂

Bild

 

Nu funderar jag på om det möjligen skulle lämpa sig att göra en Pyttipanna av garnet. Endera dagen blir det till att prova. Men som vanligt när man håller på med garn så är det inte ETT projekt som poppar upp i skallen.

 

 

Nej, jag funderar på om man kanske skulle göra en Solero av

Bilddet här lingarnet. Som tyvärr inte fick sin rätta blåa nyans hur jag än försökte. Så nu får det bli ”ole, dole, doff” i vilken ände jag ska börja. En virkning ligger också på lur bak i skallen… För att inte tala om vävningen, men den får bli under dagar när man inte vill sitta ute 🙂

 

Ha det gott!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Planer

  1. mallasalster skriver:

    Det låter himla spännande! Vad ska det månde bli???;)
    Perfekta saker att sitta utomhus med allihopa…;)
    Både Solero och Pyttipanna är roliga att göra, så det kan ju vara svårt att välja!;)
    Lycka till och ha det så bra!:)

  2. Tomtan skriver:

    Alla dessa svåra beslut 😀 Och varför är de projekt man inte börjat på än de roligaste????

Lämna gärna en kommentar

