På bättringsvägen

Hoppas ni alla haft en skön midsommar och varmt tack för alla goa hälsningar. De värmde.

Jag åkte på en rejäl sommarförkylning, med hosta och feber. Midsommarafton iår var den tråkigaste jag tror mig ha upplevt. Förutom att jag hade feber och knappt orkade vara uppe så vart lakristrollet gör sjuk. Vi såg knappt till honom på hela förmiddagen och när han visade sig var det tydligt att han inte mådde bra. Han sa inte ett knyst. Senare under dagen spydde han galla vid två tillfällen och jag tänkte att ”nu är det kört”. Var beredd att kasta både mig själv och katten i bilen till närmsta veterinär som tog emot på midsommar… Fick rådet att avvakta – under förutsättning att han drack vatten och fick behålla det. Tack och lov gjorde han både och. Sent på kvällen/natten gick han ut i köket, tittade på matte och så kom det ett mycket efterlängtat ”mjau”. Han fick lite mat. Allt gick vägen och nu är han tillbaka i gamal god ”tjatmumrik” stil och tycker matte är snål med maten. Den rätta maten alltså…

Trots allt så har det blivit lite handarbetat. Jag har virkat på en restgarnshalsduk

BildGarnet är någon typ av silke/silkesblandning. Väldigt mjukt och gossigt.

BildHär är sjuklingen med, när han väl hämtat sig kom han på att han hade en dags gossande att ta igen…

Idag har jag påbörjat en basker efter tant koftas hit och dit metod, det ska bli spännande att se hur det blir. Bilder kommer när det är lite mer än en smal remsa att visa upp. Den blåmelerade pyttipanna är klar men inte fotad. Och inte blockad, den heller…

Var uppe hos mamma häromdagen och lyckades fånga hennes lillkille på bild när han intagit sin favorit ställning

BildTycker han ser så skön ut när han sitter och håller om bakfoten.  

Ha det gott!

 

 

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till På bättringsvägen

  1. Tomtan skriver:

    Trist med sommarförkylning! Tur att katten repade sig igen. Lilleman verkar vara en cooling 😀

    • Laila skriver:

      Ja, inte är det kul med förkylning på sommarn inte. Illa nog på vintern… Gamlingen repade sig riktigt bra och har upplyst lilleman om vem som bestämmer 😉

Lämna gärna en kommentar

