Skön söndag!

Idag har jag bara gjort sånt jag haft lust med. Underbart. Så jag har tillbringat största delen av dagen på balkongen med fötterna högt och, emellanåt har jag även suttit på hela ryggen och zzzzzzzzzzz 😉            Nå, jag har gjort lite vettigt också

Bild

Min basker höll mig sysselsatt tills jag lyfte blicken och insåg att mina tomater behövde vatten, de växer så det knakar.

BildInsåg att även jag behövde näring så det blev till att traska in och fixa middag

BildDet blev kyckling, ris, kokta grönsaker och ostsås. Inget märkvärdigt men riktigt gott och snabblagat var det också. Sedan festade jag lite extra eftersom jag tog mig en

Bildöl till maten. Är svag för weissbeer…

BildLillfjanten hade lagt sig i solen och gjorde inte många knop (det gör han inte nu heller där han ligger i soffan) Gamlingen var växelvis i mitt knä och i det ena boet, nu sover han gott inne i fotöljen. Antar att det så småningom inte kommer att vara så mycket en lägenhet jag har som en galoppbana. Det brukar bli så fram emot tio-elva på kvällarna. Och gärna vid fem på morgonen…

BildHär har jag kommit en bit på vägen med minskningarna. Inte tycker jag att det ser ut som en basker, men jag provade med en tallrik i och då såg det mer lovande ut. Har tänkt att filta den lite, men funderar ändå på om garnet är väl tunt. Ständigt dessa frågor 🙂 Annars så tar det sig på handarbetsfronten, min virkade halsduk är inte många varv kvar på.

Igår var jag ute på en shoppingrunda och fick äntligen köpt mig en cykelkorg – nu ska den bara moteras på cykeln också. Hade tänkt göra det idag men det var alldeles för gott på balkongen för att jag skulle vilja lämna den för källaren…

Ha det gott!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Skön söndag!

  1. Tomtan skriver:

    Gör inte idag var du kan göra imåra 😀 Cykeln och korgen finns säkert kvar! Va härligt de låter att bara vara. De ska jag göra efter jobbet idag nu när jag gjort att ärenden åt mammor och mostrar 😀

  2. Underbart med stickningen!! Själv är jag galen i att brodera!

    • Laila skriver:

      Tack och välkommen hit! Brodera är kul, tyvärr får jag sån värk av det att det just nu ligger nere. Har inte kommit på någon bra arbetsställning än – men jag klurar för jag saknar pillet!

      • ja, jag älskar det, men mitt problem är synen……har ju fått ”gammel syn” nu och det gör det jätte svårt att både bordera- på nära håll men sedan ha koll på mönstret…..funderar på att investera i ett sådant där forstorings glas jag sett på bilder, så man kan ställa det över broderiet och då ser man verkligen!

Lämna gärna en kommentar

