Litet livstecken

Här händer inte så mycket men helt stilla är det inte. I lördags när jag kom hem satt den här gynnaren och mumsade ut på gräsmattan. Ingen kamera hade jag med, men han satt snällt kvar så att jag kunde fota från mitt köksfönster. Älskar verkligen min nya kamera!

Things are going slow here, but it’s not totally still. When I came home Saturday evening this fellow was having his supper, and I didn’t have my camera. Typically! But he was kind enough to stay so I could take this picture from my kitchen window. I really love my new camera!

BildUnder lördagen satt jag annars mest och slöa på balkongen och stickade på en basker av typen ”hit och dit” av Tant Kofta. Den gröna jag började på förra helgen är historia… Tyckte att den blev alldeles för tunn och ”fisslig”.

Saturday I spent most of my time out on the balcony knitting a beret. The green one I started last weekend is history… It didn’t felt right – not the right thickness to it.

BildNu känns det betydligt bättre. Manos silk blend – ett riktigt favorit garn.

This feels so much better. Manos silk blend – one of my favorite yarns.

På söndagen fick baskern vila och jag gav mig i kast med ett riktigt tråkgarn. Tråk för att det är ett felköp. Inte riktigt förtjust i hur garnet känns mot huden och färgkombinationen känns inte som jag… Nu ska jag se om det kan bli en sjal, mönstret kommer från frisky frog.

On Sunday I let the beret knitting rest and took on a really ”bah yarn”. It’s nothing wrong with the yarn, it’s just not me. I think… But now I’m hoping that it may become a shawl. I found the pattern over at frisky frog.

BildFörutom att jobba idag fick jag för mig att ÄNTLIGEN köpa en ny matta in till rummet. Det var på tiden.

Beside working today I FINALLY came around to buy a new rug for my livingroom. It was about time!

Före, med två lata katter/before, with two lazy cats

BildEfter/after

BildKänner mig så nöjd och tycker att hela rummet fick ett lyft. Katterna har ikväll turats om att lurva ner den nya mattan så att den blir som den ska…

Feel so satisfied with this, and it gave the hole room a upgrade. Tonight my two cats have been taking turns at laying on the rug in order to give it the right look – the furry look…

Ha det gott!

Take care!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Litet livstecken

  1. Cicci H skriver:

    Gladsjalen kommer du slita ut. Ser fint ut! O mattan var grymmesnygg!

    • Laila skriver:

      Hoppas du har rätt – men nu börjar jag fundera om garnet räcker… Har inget i rätt tjocklek/kvalite på lager heller. Får nog kompletterings handla. Så synd 😉

  2. mallasalster skriver:

    Vilken snygg matta!!!
    Bra att katterna ställer allt till rätta…;)

  3. Eva Hudin skriver:

    Nu prövar jag i en annan web-läsare!

  4. Eva Hudin skriver:

    Nä, nu fattar jag. Har ett gammalt konto på WP så när jag skriver in min mailadress krävs det ett lösenord. Jag har köpt en matta på loppis idag, jättesnygg under köksbordet, mycket matta för 45 spänn. Härliga gröna färger på din matta!

  5. frisky frog skriver:

    Jag tycker det ser ut som om det händer massor här. =) Dina garnprojekt är finfina. Härliga garn! =)

  6. Tomtan skriver:

    Dom ställer säkert upp och lurvartillde 😀 Tycker färgen på sjalen är fin, men jag kan förstå din känsla. Nästan alla flerfärgade garn har en färg som liksom inte hör dit…. Själv tjatar jag på med min filt…. Är de tråkigaste som finns nuförtiden 😦 Men de kanske ger sig 😀 HA de så gott!

  7. Frank Baron skriver:

    I’m glad the bunny waited for you too. And I hope you and your camera have many more happy pictures in your future. 🙂

    Frank Baron

Lämna gärna en kommentar

