Mår gott!

Här på bloggen är aktiviteten låg, men i mitt liv är det mer aktivitet än på väldigt länge.

Har sedan några veckor tillbaka börjat arbetsträna det är helt underbart! Men, det tar också otroligt mycket på krafterna och jag känner att orken inte riktigt finns till annat. Lite handarbetat blir det givetvis. Baskern i manos silkblend var färdig för provning när jag upptäckte att jag måste tänkt på annat när jag börja minskningarna. Den var, minst sagt, för liten för mitt huvud. Så – gör om, gör rätt. Gladsjalen växer den också. Jag är fortfarande inte kompis med garnet och jag får förstora maskor när jag gör dubbelstolpar. Men framåt går det…

I söndags var jag ute på landet hos en kompis och tillbringade några underbara, ulliga, timmar. Det var som den bästa semestern och balsam för själen. Livet är gott när man tar vara på det. Även om kroppen trilskas, det är mycket månad kvar i slutet av pengarna och man är så le åt arbetslöshet och annat att man kan spy så finns det bra saker också. Men det är inte lätt att se dem alla gånger. Jag har själv först på senare tid börjat se de goa bitarna i tillvaron igen. Det gör mycket att träffa rätt människor. Vid rätt tillfällen. Det pratas mycket om att vissa människor är energitjuvar som man bör undvika. Varför inte istället börja lyfta fram alla dessa underbara människor som man får världens vitaminkick av att träffa! Det kommer alltid att finnas människor som trycker ner en och/eller de som tar musten ur en, men skit i dem!! Lista alla dessa energikickar istället – och inte minst – försök bli en själv. Jag jobbar på saken och häromdagen fick jag den bästa komplimang man kan få. Var in på ett kondis här i stan där jag handlar ibland och när tjejen bakom kassan tittade upp och såg mig sken hon upp och sa ”vad glad jag blir att du kom. Du är alltid så glad och positiv så jag blir jämt på gott humör när du varit här”. DET gjorde min dag gladare 🙂

Så här och nu vill jag passa på att tacka alla bloggare jag tittat in hos som har förgyllt min dag. Fått mig att le, tänka i nya banor, uppskatta det jag har, känna sympati/empati, vilja vara kreativ på nya områden mm mm TACK för att ni finns! Och det är tack vare er jag finns här och trasslar med garn, ord och katter.

Om några dagar ska jag få lite ledighet och hälsa på släkt och vänner. När jag kommer tillbaka hoppas jag att det blir med ny inspiration och många härliga sommarbilder.

Må gott och var rädda om er!

 

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mår gott!

  1. Tomtan skriver:

    Hon har så rätt!!!!! (Tjejen i konditoriet) Du gör en glad!
    Nu önskar jag en trevlig sommar och tar semester (iaf imåra 16.30)

Lämna gärna en kommentar

