Hemma igen

Det var en kort och intensiv semester, var borta i fyra dagar. Det var sköna, men allt annat än lata dagar. Vädret var perfekt, det var varmt men det blåste gott från sjön. Jag var och hälsade på släkt i skåne. Åkte ner i söndags och hem igen igår, torsdag, trafiken flöt bra på båda turerna och inte ett enda vägarbete!!! 

Tisdagen var vi i Helsingborg och tittade på Lars Wallin utställningen på Dunkers Hus. Den var helt klart sevärd. Pågår en bit in i augusti så är du i närheten och är intresserad av välgjorda kreationer rekommenderas ett besök. Tyvärr inga bilder – fotoförbud rådde och jag var en av dem som respekterade detta. Det blev lunch på Hjalmars vid Maria torget, kalas god mat, hyfsat pris på dagens och ett trevligt ställe. Kan bli fler besök. Sprang en del i diverse affärer och tittade in hos Tant Thea där det blev lite inköp gjorda. Bland annat en för tidigt födelsedagspresent till mig, fyller jämt nästa år… Bilder på inköpen, eller snarare det jag åstadkommer med dem kommer vid annat tillfälle – det ska nämligen bli en del presenter 😉

Under onsdagen tog vi en tur i Höganäs, där finns en hel del trevliga skulpturer/statyer. Nedan följer ett litet urval:

BildVisst vill man klappa de goa katterna? Ser ut som många gjort det också…BildDen här är kanske inte så himla vacker men den är rätt kul. Konstnärinnan bakom den gick ut och efterlyste virkade ”lappar” som hon sedan har bronserat.

BildDen här känns svalkande i värmen med vattnet som rinner i rännan.

BildOch så har vi den glada vovven i närheten av bilioteket.

Det finns som sagt ännu fler, en av mina favoriter är grisarna – det står en sugga med en kulting på ena sidan Storgatan och väntar på den andra kultingen som blivit kvar på andra sidan…

Det blev också en tur in i kyrkan.

BildDet kändes verkligen att det var sommar, sol och ledighet. Hos min ena faster och hennes man tog jag dessa kort vi uteplatsen – tycker de andas sommar när den är som bäst.

BildBildBildVäl hemma igen möttes jag av glada katter, skyfall och rejält åskväder. Det värsta åskvädret var dock natten innan jag kom hem. Skönt att slippa.

 

Önskar er en fortsatt skön sommar!

 

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Hemma igen

  1. Eva Hudin skriver:

    Fina bilder! Det är ju så man vill dit själv och traska runt bland det sevärda. Men finns det inte en riktigt bra garnaffär där också…

    • Laila skriver:

      Det finns en garnaffär i Höganäs, Lenas garn, men den var inte öppen när jag var förbi. Därför blev det bara besök på Tant Thea i Helsingborg som också är ett toppenställe.

  2. Tomtan skriver:

    Du verkar ha haft de härligt!!!!! Är hemma några dagar och vilar upp mig från semestern 😀

    • Laila skriver:

      Det var underbara dagar. Efter att jag åkt hem blev det skyfall och runt 30grader, huva för sån värme. Nu är jag tillbaka i jobbet o det är gott det med. Ha det fortsatt gott i sommar.

  3. Charly skriver:

    Hej vännen min! tt för härliga hälsningar! Trodde jag skulle kunna komma igång igen med bloggandet, men det är lite mkt nu. Bla fick vi igår beskedet att min svärmor har lungcancer…
    Önskar dej en fortsatt härlig sommar så hörs vi när vi hörs. Var rädd om dej! Kram Charly

  4. Tomtan skriver:

    Nu är min semester slut åxå……

  5. Tomtan skriver:

    Hoppas du mår bra!

Lämna gärna en kommentar

