Livets berg och dalbana

Länge sedan sist. Här har varit en turbulent tid. Mycket känslor åt alla håll. För några söndagar sedan fyllde mamma 80. På onsdagen efter var jag med henne halvakut till vårdcentralen. Hon hade ont åt hjärtat/lungorna. För några årsedan höll jag på att förlora henne i lunginflammation så oron infann sig givetvis hos oss båda. Alla värden var dock bra och hon kunde fortsätta med att ta 0 mediciner. Skönt. På söndagen efter hade hon riktigt goda vänner, B och hennes G, på besök. Jag servade med middag mm En trevligdag som slutade i viss oro. När jag kom hem var Lakristrollet dåligt. Magen kass. Helkass…

På måndagen skulle jag börja min rehabilitering för värken. Kom inte iväg. Sov större delen av det dygnet. Började på tisdagen istället. Verkar toppen. Underbart rara människor.

Helgen som just gått blev en mardröm. Trots egenvård så blev lakristrollet inte bättre och man märkte att krafterna började tryta. Söndagkväll satte garnmumsaren av i fullgalopp och försökte få igång lite bus. Lakristrollet ville, men orkade knapp ens lunka efter. Garnmumsaren la sig då istället och höll koll på kompisen. Det gjorden han resten av tiden.

Idag på eftermiddagen fick mitt kära lakristroll somna in. TACK kära B för att du var med mig. Världens bästa extramamma!

Vila i frid Lakristrollet, min älskade Benjamin.

 

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Livets berg och dalbana

  1. Pysselfarmor skriver:

    Så sorgligt att ditt söta lakritstroll inte finns mera bland dina garner. Vet att sådan saknad blir stor/kram Gun

  2. Charly skriver:

    Hej kära goa vännen min! Först o främst vill jag skicka över dagens varmaste kram!!! Och så vill jag samtidigt säga, vad skönt det inte var någon fara med din lilla goa mor! Jag är inne lite då o då nu, inte helt uppehåll men heller inte dagliga inlägg utan ett par i veckan ska jag försöka få till. Kikar in för att skicka en drös med kramar till en underbar människa! Var rädd om dej! Kram Charly (ps många kramar bidde det men jag ligger ju lite efter på den fronten)

  3. Tomtan skriver:

    OJ!!!! Va smal jag kommer att bli om hjärnaktivitet bränner fett 😀 Tittar in lite dåd och då KRAM

Lämna gärna en kommentar

