FO

Det har trots allt blivit en del gjort under året. Jag började med att göra färdig en riktig surdeg

BildGarnet är Drops alpacka. Tyckte inte om det. Det ville bara dela på sig och dessutom ville det ”noppa” sig redan under stickningen…

Färgen gillar jag dock, den är än mer limegul i verkligheten.

 

BildGjorde mig ett par handledsvärmare av restgarnet. det ska alltå vara samma färg på bägge dessa alster…

 

 

 

 

 

 

Bild

 

 

 

 

 

 

Ett par handledsvärmare till. De här ligger illa till. Funderar seriöst på att repa upp dem, de är jättesköna, men cirka en storlek för stora till mig. Mönstret har jag hittat på någons blogg, men jag vet tyvärr inte vems! Så vet någon, hojta gärna till.

Garnet är av okänt märke och härkomst – har fått den av någon för massor av år sedan.

 

 

Bild

 

 

 

Krage och handledsvärmare i ännu ett okänt blandgarn. Minns bara att det är mest ull i dem. Mönstret är i en lätt variant av påfågelstickning.

 

Bild

 

 

 

 

 

 

 

 

Bild

 

En pyttipanna från i somras. Ännu inte blockad, men redan invigd. Bomull, lin och viscose i garnet. Hittar inte etiketten nu så namnet på garnet har jag inte. Det är ett gamalt Marks&Katten garn iaf.

 

 

 

 

Nästa pytt är jag supernöjd med. Den är stickad i manos silkblend och det svarta är angora carezza classic, allt inköpt på Yll&tyll. Som synes är inte den här heller blockad – den blev liksom använd så fort jag hade fäst sista tråden 🙂

Bild

 

 

På vävstolen i bakgrunden anas en varp som består av ull och lin. Även den är något jag fått. Vad det var tänkt till ifrån början när det varpades har jag ingen aning om, nu ska den bli ett experiment iallafall. Jag har en mönster idé som jag vill testa. Idag har jag dragit på varpen, det var ingen större höjdare eftersom ullen är elastisk och det är inte linet. Det var minst sagt olika beteende på garnerna och ville gärna bli trassel så fort man släppte lite efter.

Bild

 

 

Nu återstår solvning och annat innan jag får svar på om min idé funkar eller inte. Det blir dock en annan dags bekymmer.

Har sedan helgen haft ont av ischias (stavas det så tro) och det hindrar min framfart något…

 

 

 

Ha det gott i det goa höstvädret!

 

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till FO

  1. Cicci H skriver:

    Den limegröna är precis i min smak :-). Jättesnygg! Å visst är det konstigt och fullständigt obegripligt hur färger kan bli så inte-rätt via kameralinsen???

  2. Charly skriver:

    Hej raringen, egentligen skulle jag låta bli att läsa din blogg för jag får ju sååån insikt till att uj vad jag är dålig o okreativ… Inte fixar jag surdegar, tummen mitt i handen har jag när det gäller sticka o virka… Men jag är bra på att baka elaka gubbens chokladmuffins o är rätt pysslig när det gäller att fixa roliga o fina grupper i utekrukorna. Räknas det? :;D
    Krya på isscccchyyyaaassen vännen, varför skaffar dom så extremt krångliga ord på såna trista saker som kroppen lyckas få fram? Trevlig helg o var rädd om dej! Kraaaaaaam Charly

  3. Tomtan skriver:

    Oj vad mycket du hunnit med!!!! Just nu så stickar jag bara rutor till filtar till Lettland, du ser länkar på min blogg. Jag kan bara inte koncentrera mig…. Men jag tror att min sjal kommer att bli färdig vilken vecka som helst 😀
    Trevlig helg!

Lämna gärna en kommentar

