Snörvel

Jaha, så har då hösten anlänt. Ute skinner solen och himmelen är hur sommarblå som helst. Men inne är det höst, snörvel och feber i säsongens första förkylning. Hoppas den är av den ”snällare” sorten och ger med sig fort. Jag har utflykt till Elmia på onsdag inplanerad och det vill jag inte missa.

Annars är det stress- och värkhanteringskurs på måndagar, samtal med arbetsteraput på tisdagar, stabiliseringsträning på onsdagar, basalkroppskännedom på torsdagar (låter skumt men är veckans höjdpunkt – vi lär oss att använda kroppen på ett så smärtfritt sätt som möjligt) och fredagarna är vikta åt träning de också. På helgen blir det en dag stavgång med härliga M som jag träffat på rehabiliteringen. Vi är tio stycken i gruppen och jag tycker jag haft tur och hamnat i en pratglad o härlig grupp. Många glada skratt och befriande ”har du också så” blir det.

Fast det där med vävning, stickning och virkning hamnar rätt långt ner på listan. Orken räcker inte riktigt till. Definitivt inte idag när jag fick hålla mig hemma i sängen.

Fast helt kan jag inte låta bli… Har börjat brodera, för första gången på över ett år, på en väldigt liten vepa. Tänkte att jag dels inte skulle få så ont om jag gjorde nåt litet då även korta stunder faktiskt gör att arbetet växer. Dels är det lätt montering efteråt så att HELA arbetet kanske blir gjort…

Virkat har det också blivit en del 🙂

Önskar er alla en trevlig vecka!

Image

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Snörvel

  1. Tomtan skriver:

    Du har verkligen fullt upp!!!! Hoppas de hjälper. Men ett gott skratt är oftast den bästa medicinen 😀

    • Laila skriver:

      Skratt är bra medicin. Det är också skönt att vara bland andra som också har värkproblem för man behöver inte ha någon fasad. Har man en dålig dag kan man säga det utan en massa följd frågor. Eller ”stackars dig” kommentarer…

  2. Charly skriver:

    Hej raring, japp så är det, håller med dej o Tomtan. Ett gott skratt förlänger livet, mest käften… Det har min pappa alltid sagt ;D
    Bakat några muffins än???
    Krya på dej vännen min!
    Varma kramar o krya-på-dej-sparkar i rumpan
    Charly

  3. Charly skriver:

    Hej vännen min, hoppas du mår bättre!
    Kikar in för att bjuda på tårta. Det står i passet att jag fyller 46… men nån har gjort ett stort fel där! Jag är ju bara 26??? Ska reklamera snarast.
    Önskar dej en finfin tisdag!
    Kram Charly

  4. charly skriver:

    Kikar in för att önska dej en toppenhelg! Hoppas du mår bättre, helst bra!
    Glöm inte bort att sätta tänderna i en rejält stor kanelbulle idag!
    Trevlig helg!
    Kram LC

Lämna gärna en kommentar

