Höst

Idag var det höstmarknad i stan, vädret var underbart men knallarna få…

Bild

Det fanns visserligen en hel del krimskrams- och godisknallar, men annat var det dåligt med.

Nu innebar inte det att jag kom hem tomhänt ändå – en liten påse kanderade mandlar blev det samt de obligatoriska

Bild

Att man vill synda då och då det kan väl var och en förstå. Så tar vi tagelskjortan på…”

Fast är man inte svårare på dem än att man faller för frestelsen en gång om året så må det väl vara hänt 🙂

Annars har det varit full rulle i veckan. Mycket kul har jag varit på som gett mig nya krafter nu när förkylningen äntligen har gett vika.

Loppisrunda med E på onsdagen och lunch på stan med M på torsdagen har allt gjort sitt till för mitt goda humör.

Sedan är ”ingenting” färdig också

Bild

Fotot blev inte så bra, men jag är väldigt nöjd med resultatet. Nu är det nästan bara leverans kvar.

Sedan har det blivit lite stickat i veckan också, det ska bli ett par tumvantar till mig är det tänkt. Sedan återstår att se om de blir färdiga till den här säsongen…

Bild

Ute är det fortfarande svårt att förstå att vi redan är så långt inne i oktober som vi är. Det är någon frostnatt emellanåt men det har varit gott om ljuvliga ”passa på att vara ute” dagar.

Förra året fick mamma och jag varsin krukros av A-S och S när de kom på snabbvisit. Eftersom rosor och jag inte har någon hållbar relation fick min stanna hos mamma. Där pysslade hon om dem och de övervintrade inne och när våren kom och hennes inglasade balkon började bli varm o go åkte de ut. De trivs gott där ute och har blommat hela sommaren. Och gör så än…

Bild

Från början var det en gul och en orange rosväxt. Numera är de orangaknoppar som när de slår ut övergår alltmer i gult för att i sista fasen vara gulvita. Naturen är spännande!

Hoppas ni har en go helg!

 

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Höst

  1. Eva Hudin skriver:

    Visst är det härligt med krukrosor som vill hänga med, jag har tre på lilla täppan som kommer igen år från år, de har väl härdats vid det här laget. Snygga vantar du stickat. Den där jädra tagelskjortan får vänta för min del 🙂
    Hälsar
    Eva

  2. Charly skriver:

    Haha jag är som du, tummen mitt i handen när det gäller dessa vackra skapelser som krukrosor! Så synd på något så vackert om dom hamnar i mitt hem… Svärmor däremot får dom att växa nåt enormt o har tom planterat ut krukor som tagit sig! Jojo, en del har fått tummen mitt i handen… Vad söt den lilla igelkotten är!!! Snyggt jobbat! HIttade du nåt sköj på loppisen? Själv ska jag sälja på loppis söndag, brukar ofta komma hem med något oxå till min mans förtvivlan… Önskar dej en härlig tisdag vännen! Kram Charly

Lämna gärna en kommentar

