Insikter

Visst har jag gjort loppisfynd Charley! Flera vävböcker, bland annat en gammalgoding vars första utgåva kom 1925. Min var tryckt 1954. Jag har ett särskillt vurm för dessa gamla böcker. Två stycken, 40cm långa, tennbeslag till min broderade tomtevepa hittade jag också. Böckerna kostade mellan 20-25 kronor och beslagen 15 kr/st. Kollade upp på ett ställe vad nya likadana beslag skulle kostat. 145kr. Styck… Det är inte dumt med loppis 🙂  Hade tänkt visa kort på mina fynd, men kameran och datorn är osams. De vägrar prata med varandra. Hoppas någon av dem säger förlåt snart…

Dagen idag var annars en underbar höstdag och väldigt, väldigt jobbig.

Var hos arbetstreaputen och pratade idag. Det visade sig bli jobbigt, att rota runt i de saker som (iallafall till viss del) är orsak till min kroniska värk var tufft. Samtidigt är det nödvändigt, jag vill ju komma vidare i livet. Jag har kommit väldigt långt på många sätt. Arbetat bort mycket som skavt och hindrat mig på olika sätt. Aldrig i livet att jag hade vågat vara så här öppen och delat med mig av tankar och funderingar, eller för den delen, visa upp vad jag vävt/stickat odyl. Inte en chans!!

Men jag har börjat öppna mig, ta plats och försöker ta tag i de sista bitarna som agerar hämsko.

Ett stort varmt TACK för alla underbara, värmande och humörboostande kommentarer ni lämnar! De peppar mig ännu mer.

Tills nästa gång jag ska träffa arbetstreapeuten ska jag jobba med att sparka den inre duktighetskärringen i baken varje gång hon börjar tjata. Jobba på att även om det är dammråttor under sängen och fönstren inte putsade på ett halvår så duger jag! Det är inte så att den som har renast och prydligast och alltid jobbar undan alla måsten, innan man gör det roliga man vill göra, vinner något särskillt pris i livets lotteri!

NÄ, HELLRE LITE SKIT I HÖREN OCH EN GLAD LAILA I SOFFAN 🙂

 

Ha det gott!

 

 

 

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Insikter

  1. Eva Hudin skriver:

    Härligt att höra om dina kliv framåt i en ny tappning, eller hur man ska uttrycka det. Ja, vi har så mycket som river, kliar och skaver, gamla sårskorpor som aldrig vill läka. Ibland reder man inte ut det på egen hand och då är bra att ha en utomstående att vända sig till. Jag har själv harvat mig igenom ett par livskriser tack vare sådan hjälp. Heja Alla Duktiga Beteendeterapeuter!

  2. Tomtan skriver:

    Helt rätt! Du är viktig och du ska ta plats!!!! Och lite skit i hörnen har ingen dött av 😀

  3. Charly skriver:

    Haha, jag har oxå hellre en glad Laila i min soffa och står då ut med att dammråttorna tar emot mej i dörren ;D Härligt att du börjat förstå att det är dej det gäller, ditt välmående och din dyrbara tid här på jorden! Spark i rumpan (inte för hård) för att varje dag visar dig rätta vägen! Jag måste lära mej säga nej…. Det är bla mitt stora problem, sätter alltid alla andra före mej själv o kanske kanske om det blir lite tid över till lilla Charly så kan jag få en stund att andas…. Roligt med loppisfynd! Tycker inte min man, hans kommentarer när jag säljer o sen kommer hem är: Skulle du inte göra dej AV med saker, INTE handla nya?!?!? Joooo, men det var ju så att just den här stod det mitt namn på…. och visst är den fiiiiiiin….. och så en liten puss så brukar det gå över… fniss.
    Var rädd om dej vännen, du är värd allt gott! Kram din vän Charly

Lämna gärna en kommentar

