Blir det nåt gjort?

Jo då, lite blir det allt. Trots att jag varit sjuk veckan som gick och sovit bort flera dygn. När febern gått ner så pass att jag kunde förflytta mig från soffan till sängen så bidde det en rumpnisse

DSCN0154Jag kan väl inte påstå att han är någon favorit men det var något att göra som var lagom stort. Orken finns inte riktigt. När den var klar rotade jag fram några fler julkort i gömmorna. Några jag tyckte mer om…

 

DSCN0150Det är något särskillt med domherrar

 

DSCN0149

Min definitiva favorit! Den var både rolig att sy och blev snygg. Tycker motivet är lite annorlunda och det gör inte saken sämre.

DSCN0148

Fler domherrar på gång. Ska såsmåningom resultera i en löpare med två domherrar och lite grönt. Vi får väl se till villken jul den blir klar…

DSCN0147Även vantarna går så sakteliga framåt. Nåt varv här och nåt där. Storkeken verkar bli bra så jag känner mig väldigt motiverad att få klart dem.

 

Ute har det idag mest regnat och blåst. Inte något lockande att vara ute i alls. Var trots det ute en snabbis. Vävde lite idag på mina disktrasor – får se hur det blir med dem. Efteråt var jag en sväng till affären annars hade jag blivit utan middag. Hemska tanke 🙂

Nu sitter jag mest och myser

DSCN0146Så var det mina loppisfynd. Här är iallafall en bild på böckerna

20131004_115131_3Ha det gott och var rädda om er!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Blir det nåt gjort?

  1. Eva Hudin skriver:

    Jag stickar helst utan mönster, känner mig ofri med en beskrivning framför mig. Men Löttorpshatten är en bra grundmodell att utgå ifrån, sedan kan man hitta enkla mössbeskrivningar på Drops Design och dessa är ju helt gratis. Det verkar vara förkylningstider nu, var och varannan snorar, men det går ju tack och lov över.
    Hälsar
    Eva

Lämna gärna en kommentar

