Erkänner

Idag åkte jag dit. Vet inte vad jag ska skylla på. Vi tar det från början. M skulle åka till Sollebrunn och titta på virkgarn. Jag erbjuder mig att följa med som sällskap. Det får nog räknas som misstag nr1. Idag är en helgrå,regnig höstdag. Emellanåt vräker regnet ner och det är mörkt – så mörkt att jag har haft lampan tänd hela dagen 😦 Då är det inte dumt med trevliga utflykter.

När vi kommer fram begår jag misstag nr2. Jag gick IN i garnaffären. Jag hade inte varit in där tidigare o garnaffären hemma i stan är totalt riskfri att gå in i. DET var det inte här. Bokstavligt talat – risken för garnlaviner kändes överhängande. Så mycket garn på så liten yta har jag aldrig sett innan. Och det fanns alla möjliga typer av garn och från många olika leverantörer. Jag blev så överväldigad att jag inte kom mig för att fota kaoset. Eller kaos var det inte egentligen för de var ordning på grejorna men första intrycket var verkligen just kaos. Det var väl inte så mycket virkgarner att välja på men M fick tag i vad hon ville ha iallafall. JAG skulle INTE handla,nähä då… Fast jag skulle ju sticka ett par lovikkaliknande vantar till A och sånt garn fanns inte i mitt lager. Och det där garnet med aloe vera och jojobaolja har jag ju faktiskt varit nyfiken länge på och och och… Ni ser misstag nr3 eller hur?

Nå,efter mycket garnklappande och mycket argumenterande lyckades jag hålla mig. Nästan.

Bild

Garn till vantar och sockar blev det, men jag lämnade härvan med underbart ullgarn lämpligt till en sjal och en massa andra ”vill ha” goingar. Fast nu vet jag var de bor 😉 och det är inte sååå långt iväg.

 

Ha det gott!

 

 

 

 

 

 

 

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Erkänner

  1. Cicci H skriver:

    Haha! Visst känner jag igen mig…

Lämna gärna en kommentar

