Tänkte jag skulle dela med mig av lite garninfo gällande mina vantar.

Jag har använt ett vanligt basmönster för tumvantar och sedan ”hittat” på mitt eget mönster. Jag ville träna på flerfärgsstickning.

BildGarnet jag använde heter Senjagarn. 80% super wash och 20% nylon och ett nystan á 50g innehåller ca.150m.

Det gick åt ca.42g grått och ca.20g vitt. Vantarna är stickade på stickor nr:3

Givetvis har jag inte kunnat låta bli garnet jag köpte i lördags 🙂 Faktum är att redan i lördagskväll var en och en halv vante klara. Med stickor nr:8 så går det undan. Garnet är Samo TVIST från Marks&Katten. 100% ull och ett nystan á 100g innehåller ca 100m.  Åtgången till ett par vantar i damstorlek var ca.70g.

BildJag stickade modell lovikka vantar fast med mudd. Bägge garnsorterna var helt okej att sticka i, men Senjagarnet hade en tendens att dela sig om när man stickade fram och tillbaka som på provlappen. Vid rundstickning märktes inte det problemet.

Nu ska jag fortsätta med min leaving cowl, den bråkar lite med mig. Kan bero på att mitt garnval inte var riktigt lämpligt. Fast får jag rätt på det så kommer det bli en riktigt mjuk o go krage 🙂

Ha det gott!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Notering | Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till

  1. Charly skriver:

    Hej vännen min!
    Så fint o varmt o gosigt!!! Här är det varma härliga plus ännu, helt otroligt 1/11! Men jag klagar inte, dock får vi väl dras med vintern fram till juni om det fortsätter så här…. huhu.
    Önskar dej en helt underbar helg raring!
    Kram Charly

    Ps fk pengarna lyser än med sin frånvaro… suck!

  2. Tomtan skriver:

    Vilka härliga vantar!!!! Vill åxå sticka vantar… MEN….. jag måste nog göra slut på nått av alla mina projekt först 😀

  3. charly skriver:

    mmm det är bra gott med elaka gubbar ;D
    Önskar dej en härlig onsdag min vän!
    Kram Charly

  4. Tomtan skriver:

    HAr en award till dej på min blogg 😀

Lämna gärna en kommentar

