Ojdå!

Tänk vad tiden går, jag hänger inte riktigt med. Sedan några veckor är jag tillbaka och arbetstränar – vad jag hade lagt av mig… Det vart ganska snart fullt i hjärnkontoret men nu börjar det bli som det ska igen. Allmänt rörigt alltså 😉

Stickning och sådant har det väl blivit lite si och så med. Men Islandskoftan växer

DSCN0171Nu har jag lärt mig att sticka avig varven från rätan också, så nu slipper jag vända arbetet. Det är väl inte så stort problem än men sedan när ärmarna har kommit med också så kan det vara skönt att slippa…

Sedan finns det projekt som inte blir något trots allt.

DSCN0172Dessa halvvantar hör till den kategorin. Det var inte något större fel på dem men jag vart ändå inte nöjd. Alltså repades de upp och blev ett nystan för något annat projekt. Men jag var fortfarande sugen på dessa Nalu. Så nu har jag ett nytt par på G men i annat garn och känner mig SÅ nöjd med bytet. Bild och länk till mönstret kommer senare (finns på Ravelry).

DSCN0204Här är det virkade halvvantar på gång. Första är mer eller mindre färdig, lurar på att göra den lite längre med ”fluff”, under tiden virkar jag på nr2. Garnet är Manos silkblend och iden har jag fått från Anette Jag har gjort några ändringar för att det ska passa mig men det så brukar det ju bli 🙂

Idag var jag på utflykt till Uddevalla och Bohuslänsmuseum i sällskap med sjömannen. Där pågår just nu Midvinterfest men massa härligt hantverk. Kunde inte låta bli än att en härva handspunnet garn av bambu och norsk lantras fick följa med hem. Härvan får jag fota när jag har bättre ljus. Det är inget jag kommer sätta stickorna i bums heller – ska klappa och njuta först.  Nedan kommer några smakprov från utställningen. Har ni vägarna förbi eller en dag över så rekomenderar jag ett besök.

DSCN0195DSCN0197 DSCN0194DSCN0196 DSCN0198Bilderna är lite sådär tyvärr. Det beror mest på fotografen. Detta är bara en liten del av utställningen – där allt är till salu – tyvärr missade jag att fota de underbara träskeppen mm. Får nog ta en tur till och kolla mer 🙂 Trots att jag är rätt hängig pga en efterhängsen förkylning så hade jag en underbar utflykts dag. Bra sällskap hade jag också, om ett gott skratt förlänger livet så kommer jag att bli väääldigt gammal för det var många goa skratt. Tack E för en toppen dag!!

Nu borde jag ta itu med lite adventsförberedelser, men jag har hamnat i dåligt sällskap… DSCN0209Det är en dag i morgon också och det är bättre att dammsuga när det är ljust ute 😉

Ha det gott och trevlig helg!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ojdå!

  1. Meta skriver:

    Oh så härligt att du varit på Midvinterfest! visst var det fint. Blir glad av din kommentar på min blogg. Mina burkar fick fin plats i utställningen och kul att du gillade dom!

Lämna gärna en kommentar

