Vilken dag!

Idag, första december tillika första advent, har jag varit ute på balkongen och fotat och haft det gott. Det var drygt 20 grader varmt därute. Har inte riktigt fattat ännu att min inglasade balkong är så mycket mer användbar än innan!
 Värmen kom enbart från solen, med den kom även ett rätt vasst ljus men jag blev ganska nöjd med bilderna ändå.

Först ut är härvan jag köpte på midvinterfesten. Givetvis skulle linslusen kolla läget – han var vääääldigt förtjust i garnet…

BildBild

Garnet består av bambu och norsklantras – det är ca 240g i härvan. Funderar på att göra en Camille shawl

Så var det mina Nalu, den första är färdig sånär som på tummen.

BildHar annars tagit det lugnt idag, det behövs det med ibland 🙂  En till som tyckte det var gott ”ute”

BildHa det gott!

 

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vilken dag!

  1. Tomtan skriver:

    Härligt att höra av dej igen! Du har hunnit med en del fast du arbetstränar. Förstår att huvudet känns fullt, de är mitt hela tiden fast jag jobbar på samma ställe 😀 Sjalen ser härlig ut. Själv har jag planer på en sjalkrage (eller vad jag ska kalla de) köpte mönstret i helgen. Men först ska jag sticka ett par sockar på beställning….

  2. Charly skriver:

    Bara en liten kram så här en måndag som denna skickas över cyberspace till en go tjej!
    Kram LC

Lämna gärna en kommentar

