2:a advent

Efter en god natts sömn så kom jag iväg tillsammans med M till julmarknaden igår. Det var en trevlig markand och vi kom i bra tid – inte så mycket folk ännu än att man kunde titta och tjöta lite i lugn och ro med knallarna. Två inköp blev det. Nybakat tunnbröd samt ett par gossiga fårskinnstofflor.

DSCN0222 Tofflorna är en förtidig julklapp från goa mamma. De har redan blivit flitigt använda 🙂

Efter marknaden åkte vi till Birgitts stuv. M skulle ha virkgarn. Jag skulle inte ha något men inte kom jag tomhänt därifrån för det… DSCN0223Det bidde en virknål. Skaftet känns väldigt behagligt att hålla i. Vi får väl se hur den är att virka med. Projektletning pågår.

Resten av dagen kopplade jag av med de här kompisarna

DSCN0220Bra att boken har en spiralrygg, men ett minus på att den ändå har hård rygg. Sidorna ligger uppe snyggt, men man kan inte ”vika” boken så man bara har ena halvan uppe – boken är rätt stor – och blir därför lite klumpig. Iallafall för mig som sällan sitter vid ett bord och jobbar. DSCN0221

 

 

Ute var vädret inte så illa, blåsten hade dragit förbi och solen sken. Annat är det idag…

DSCN0224DSCN0225

 

 

Startade ett nytt litet projekt igår. Det var länge sedan jag krokade senast, men nu föll lusten på och jag tänkte göra av med lite lovikka garn från förrådet. Kanske, kanske att det blir en lottvinst av det till julfesten nästa lördag. Man vet aldrig  hur långt garnet, lusten och tiden räcker 😉

DSCN0226Sitter i soffan och tittar ut. Kan inte påstå att det lockar med prommenad. Ska ut en tur i eftermiddag, men bara till andra änden av huset jag bor i så det ska väl gå bra. Bilen är jag glad att den får stå. DSCN0227

Önskar er alla en skön advents söndag.

Var rädda om er vänner!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till 2:a advent

  1. Tomtan skriver:

    Brukar gå på Jamtli julmarknad varje år… Men iår hade jag ingen lust…. Vi köpte en TV istället, den gamla dog ihjälsig för nån vecka sedan, och en massa julklappar till älsklingens brorsbarnbarn och min brors barnbarn. Idag är de min sista tjänstlediga onsdag…. Jag borde väl pllugga men har ingen lust. Har länge planerat att inte göra nått annat än att sitta i soffan och sticka. Men soffan är upptagen så de blev sängen och datorn istället 😀

  2. Charly skriver:

    Hej vännen, klarade oss från påhälsningar. Lite blåste det allt, men har varit med om värre så vi har nog varit rätt förskonade. Önskar dej en jättefin onsdag! Kram LC

Lämna gärna en kommentar

