När nio blir noll

Hej på er go vänner, hoppas att ni har haft en skön jul och nyår. Själv har jag haft det lungt och skönt. Känns som om jag har landat och kommit ikapp mig själv igen också. Tur det för nu är det nytt år, nya utmaningar, nya projekt som lockar och dags att ta itu med en del mindre lyckade projekt från förra året…

Efter att ha läst runt på diverse bloggar om projekt mål för kommande år så blev jag inspirerad att göra en översyn i mina gömmor. Mitt garnlager är inte så omfattande så det lämnar jag därhän. UFO högen inte så stor men den finns så vi börjar väl där:

Filten i mormorsrutor – garnet uppvirkat och räckte inte till något vettigt. Kommer troligen att repas upp. Funderar på att göra en Ten-stitch-blanket (mönstret finns på Ravelry). Har ett garn som jag tror skulle passa att mixa med men vi får se – en senare fråga.

Mina Skånevantar – tja, vad kan jag säga. Två vantar nästan klara – men det är inte samma storlek på dem och ingen av dem passar mig riktigt bra i storlek… Gör om gör rätt!

Islandskoftan – här går det bättre. Fram och bakstycke klara upp till ärmhålet och väntar nu på ärmarna. En ärm klar och den andra på börjad. Sedan kom det en mysteriestickning emellan…

Bianca Maria – MKAL på ravelry. Mitt livs första mysteristickning. Kul, men jag har halkat efter lite då jag haft stickförbud. För mycket stickning under julhelgen satte sina spår i kroppen 😦

Virkad mössa – när jag inte kunde sticka så kunde jag virka lite iallafall. Mössan är halvklar men jag tror jag ska repa upp och börja om då jag tycker den blir väl ”bylsig” i toppen. Inget mönster utan jag gör lite som jag tycker.

Koftan i växtfärgade garner – här har det tagit tvärstopp! Har en idé om hur jag vill att bakstycket ska se ut men jag får inte till det…

Haruni halvvantar – en klar och har börjat på mudden med nr två. Fortfarande ett kul projekt men det var ju det där med mkal:en…

Det var mina ufo:n det. Vad jag vet så är inget glömt. Projekt jag vill göra under året som kommer? Massor!! Framför allt vill jag fortsätta att utmana mig själv med nya tekniker och sätt att göra saker på. På tal om tekniker – jag verkar ha blivit riktigt virkbiten. Lagom till jul köpte  Virktekniker och här har jag hittat många tekniker jag vill prova 🙂

Annars kommer början av året att, troligen; bestå i att jag agerar kursledare. Så jag har lite material att bita i – och lite att klura på hur upplägget ska bli så bra som möjligt. Ämnet för kursen är inte på något sätt relaterat till det textila området men hör till en annan del av mitt liv. Och som dikterar mycket av mina livsvillkor… Kursmaterialet heter ”Att må bra med fibromyalgi”. Och DET kan man! Även om alla dagar inte är en dans på rosor – men för vem är de det?!?

Jag har inte gett några nyårslöften men jag har däremot satt upp några mentala önskemål inför det här året:

Att jag ska ta bättre hand om mig själv på alla plan.

Att jag ska uppskatta det jag klarar högre än vad jag skattar det jag inte kan klara av.

Att jag ska bli bättre på att hålla kontakt med mina vänner – är lite för introvert i mellan varven.

Att jag ska våga ge mig i väg på något stickevent, kurs eller på annat sätt träffa nya vänner med samma intressen som mig.

Ja, vad har då allt detta med rubriken på inlägget att göra? Inte ett dugg. Nej, rubriken beror på att idag är det min dag  hela dagen 🙂 och jag går från nio till noll, med en fyra framför…

Önskar er alla en bra dag och en skön lååånghelg!

 

 

 

 

 

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till När nio blir noll

  1. Tomtan skriver:

    Grattis!!!!!! Många mål du har. Själv har jag inte riktigt några, iaf inga uttalande.

  2. mallasalster skriver:

    GRATTIS i efterskott!:)

    Vad många roliga projekt du har liggandes, hoppas att du får till det och att du kan börja på lite nytt framöver!
    Vad tyckte du om boken, jag har den liggandes här hemma, lånade den på bibblan före jul, själv tycker jag den verkar väldigt bra, så många fina virksätt, den vill jag också ha!:)

    Ha det så bra!

    • Laila skriver:

      Tack. Boken får det att klia i fingrarna men jag ”måste” göra klart minst ett projekt innan jag sätter mig med provlapparna. Tror nämligen jag kommer bli rätt uppslukad av dem 😉

Lämna gärna en kommentar

