Årets första FO

och några hur gick det här till…

Mina Nalus är färdiga. Mönstret finns på Ravelry. De var roliga och lättstickade. Garnet är Zauberballoch jag använde stickor nr:3

BildSedan har jag även stickat klart mina Pinky, mönstret till dem finns också på Ravelry… Garnet är Step och stickor nr:2,5

Det var hemskt vad tråkig färgen på dem blev… Lampljus är inte ultimat att fota i men vad gör man när det bara är grått och ännu mera grått utanför fönstren 😦

BildIslandskoftan går framåt och jag har kommit en bir på oket. Nu börjar koftan bli tung och då jag är inne i en AJJJ period så får koftan vila. Istället tänkte jag sticka ett par My #1, mönstret hittar du här hos Rät & avig.

BildSåhär långt kom jag innan jag insåg att hjärnan inte var med – vet inte hur många fel det blev bara på den här lilla biten… Fast sticka kan jag inte låta bli så det fick bli ett par basic tå-upp sockar. Mönstret kommer från Garnhumlan.

BildSer inte mycket ut för världen men vid provning så satt den perfekt! Trevliga och snabbstickade och inte alltför mycket tankeverksamhet behövdes. Toppen när man inte är på topp 🙂

Hoppas ni alla har e skön helg, var rädda om er!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Årets första FO

  1. Tomtan skriver:

    Fina alster!!!!! Tycker dom grå var fina åxå!

Lämna gärna en kommentar

