Utflykt

Idag har jag varit på rymmen. Tog mig en tur hit

BildDet var precis lika råkallt och grått i Skara som hemma. Den här gången var jag inte inne i domkyrkan dock. Fast den är värd besök. Nej, jag hade andra ärenden och då jag var ute i god tid hann jag med ett besök på Slöjd-Detaljer först. Inte alls planerat så…

Där hittade jag en bok jag länge varit sugen på och när den nu var på rea så var det bara att slå till. Boken heter Sticka mera och är skriven av Paula Hammerskog och Eva Wincent. Känns som en riktigt bra insperations bok. På Slöjd-Detaljer var det även rea på Järbo garn så två nystan fick följa med hem. Sedan blev det lite små plock till några fler stickmarkörer samt reflexgarn. Sedan bar det av till mitt egentliga uppdrag i Skara. När jag skulle gå därifrån fick jag reda på att det fanns en trevlig garnbutik. Var givetvis tvungen att undersöka den saken. Jodå, där fanns en hel del trevligt. Två nystan blev det där också…

DSCN0240Dagens skörd. Samt boken Restvärme som jag fick häromdagen.

Hur det gick med mitt ärende i Skara vet jag inte ännu men hur det än må gå med det så är jag toppen nöjd med min dag 🙂

Hoppas ni har det gott där ni är!

 

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Utflykt

  1. Tomtan skriver:

    De där lät spännande 😀 Härligt med lite garninköp… Vissa saker kan man inte få för mycket av 😀

Lämna gärna en kommentar

