Söndagspyssel

När man inte orkar sticka och har börjat bli less på korsord då kan det vara dags att pyssla lite 🙂 Jag håller fortfarande på att kurera mig från dunderförkylningen jag åkte på förra söndagen. Rösten låter fortfarande inte klok, men den är iallafall tillbaka igen men hostan håller på att göra mig galen…

Då tog jag fram den försenade födelsedagspresenten en till mig närstående person överraskade mig med för ett tag sedan. Lycka i en ask för en målarkludd 🙂

presentNär orken inte riktigt finns och hjärnan väl inte direkt känner  sig full av inspiration, då kan man göra kyrkfönster. Allt som behövs är papper, färger och en passare, sedan är det bara att köra igång. Har inte gjort nåt sånt här sedan jag var liten och hade glömt bort hur roligt det faktiskt är. Här är dagens resultat. Så här långt – kan nog bli fler…

kyrkfonsterkyrkfonster_2Lätta att göra, roliga att måla och resultatet blir dekorativt. Använder man akvarellfärger kan man få till riktigt häftiga resultat.

Jag passade på att sitta ute på balkongen och pyssla, där var riktigt skönt. Har fortfarande svårt att  förstå att man får en så mycket mer användbar balkong tack vare inglasningen…

2014-03-23_12-22-53

Önskar er alla en skön sönmdag!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Söndagspyssel

  1. Tomtan skriver:

    Krya på dej!!!! Vackra fönster du målat. Själv är jag järälös när jag inte kan sticka 😀

Lämna gärna en kommentar

