Tänk vad tiden går…

…bloggen min har hunnit fylla ett år!

Jag vet inte riktigt vart  tiden tog vägen men jag vill rikta ett STORT TACK till er som tittar in här lite nu och då. Det har väl blivit lite si och så med både inlägg och stickning men det hör väl till livets gång antar jag.

Födelsedagar brukar ju firas med blommor

2014-04-03_18-59-03Dessa rosor fick jag idag (mallighets varning) av en person jag hjälpte på jobbet. Jag jobbar som vicevärd och det ingår liksom i mina arbetsuppgifter att hjälpa de boende – att då få rosor och beröm känns lite konstigt. Och alldels, alldeles underbart!! Jag blev både rörd och glad. Inte konstigt att jag älskar mitt jobb och tar mig dit även när kroppen skriker och huvudet bråkar.

Givetvis var det någon som var vääääldigt nyfiken på vad matte hade fått

2014-04-03_19-02-192014-04-03_19-03-59

 

 

 

 

 

Här ser man färgen på rosorna bättre. De är verkligen rosa, riktigt djuprosa. Och det bästa av allt (förutom att jag fick dem då) är att de var  rättvisemärkta. Det gillar jag!

Med rättvisemärkt i tankarna så går jag och lurar på en bloppis här på bloggen. Jag har kommit fram till att det där med att brodera kommer jag nog aldrig att komma igång med igen. Kroppen tycker defenitivt inte om de rörelserna… Nu är det så att jag har en hel del nya broderisatser liggande, samtliga i korsstygn, dessa funderar jag på att ”rea ut” här på bloggen och sedan skänka pengarna hit: http://gladjeshoppen.se/kaffeplanta och hit: http://gladjeshoppen.se/starta-eget-bidrag

Nu är ju då frågan, finns det någon som skulle vara intresserad, eller är det ”onödigt” jobb att lägga upp grejorna här? Kommentera eller maila mig (adressen finns under kontakt fliken). Finns intresse så lägger ja upp det i helgen.

Ha det gott och var rädda om er!

 

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Tänk vad tiden går…

  1. Charly skriver:

    Hipp hipp hurra på bloggens 1-årsdag!!!! O grattis till de underbart vackra blommorna! Visst är det härligt med uppskattning när man (jag har också det) har ett jobb där man bara förväntas göra saker dagar i ända. Det har hänt att jag fått blommor, tårta, kort, och servetter…. Men det har inte varit ofta under 8 års tid… Dock är det jätteroligt när det väl dyker upp!
    Önskar dej en helt underbar helg!
    Kram LC

  2. Cecilia skriver:

    Tack för tipset för såret!
    Om man har något förstånd uppskattar man en bra vicevärd för det är GULD värt! Men tänk så ofta man glömmer att VISA sin uppskattning! Så njut av välförtjänta blommor och beröm!

  3. annamyrin skriver:

    Vackra bilder och vacker söt katt! 😀

  4. Tomtan skriver:

    GRATTIS!!!!! Skulle kunna tro att de finns intresse. Själv broderar jag inte (eller nått annat för den delen) men nog skulle jag kunna lägga nått bud till mamsen 😀

  5. Charly skriver:

    Hej vännen, o jag som tänkte mig en ganska lugn middag med gubben… Jojo, kika in får du se vad jag råkade ut för ;D
    Önskar dej en ny fin vecka!
    Kram Charly

Lämna gärna en kommentar

