Som en berg och dalbana

Veckan som gått började inte bra. Hade knappt hunnit slå ner rumpan i stolen på måndagförmiddag förräns problemen började droppa in… Det blev en riktigt stressig start på veckan. På kvällen gick jag ut en sväng och lämnade mobilen hemma föratt få lite lugn och ro. Hörde hur det ringde i fickan flera gånger – då vet man att det ringt för mycket under dagen 😦

Tisdagen var halvstressig, mådde inte riktigt bra efter måndagens stresspåslag. Kroppen värkte och jag var alldeles tom i bollen. Hur jag klarade av min arbetsdag vet jag inte men det verkar inte som jag gjorde något allt för galet 🙂

På onsdagen efter jobbet  skulle jag träffa Elin. Jag fick en åktur och livet blev en färgexplosion. Bokstavligt talat. Eller vad sägs:

2014-04-16_18-56-53

2014-04-16_18-56-15

Ovanstående är bara en del av alla ljuvliga garner som jag fick klappa och klämma på hos Paulina. Det var påskens bästa gottebord 🙂 Kan verkligen varmt rekommendera en titt in i hennes nätbutik!

Givetvis följde några härvor med mig hem… Dem har jag klappat vidare på under påsken när värken stundom har varit för grinig. Finns ingen bättre medicin än gosigt garn som man kan trösta sig med 🙂

Torsdagen bjöd även den på ett garnäventyr. Den här gången var det M och jag som tog ut bilen på en runda. Lite av en berg o dalbanetur faktiskt – eller snarare” det går hit, det går dit, det går runt en liten bit” runda. Vi åkte till Kirstens garnbod. Det var riktigt dåligt väder när vi var dit, regn och blåst nåt så bedrövligt. Väl framme vart vi dock varmt mottagna, väl värt kringelikrokandet för att ta sig dit.

Långfredagen småpysslade jag med en pyttipanna, den blev färdig men vill inte vara med på bild än… Efter den funderade jag på att virka lite – efter lite testande hit och dit blev det en åkpåse till nallen

2014-04-21_16-25-51Annars i påsk har det blivit lite av varje: stickade lite på mina strumpor men var inte på strumphumör så jag nystade lite garn och började på två nya projekt…

2014-04-21_16-27-19Summa sumarum en riktigt bra vecka trots allt! Jag hoppas att ni också har haft en skön påskhelg och fått pysslat med saker som gett er ny energi. Arbetsveckan som kommer blir en lite kortare variant, likaså blir veckan efter då det är första maj på torsdagen. Inte så dumt, inte så dumt – finns chans till mycket sticktid framöver 🙂

Ha det gott och var rädda om er!

Laila

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Som en berg och dalbana

  1. Cicci H skriver:

    Klappa garn är alltid lika trevligt! Vad många projekt du har på G samtidigt. Nu har jag bara två, fast det är klart, symaskinen står framme också 🙂

  2. Tomtan skriver:

    Vilken tur att en grinig vecka blev gladare mot slutet!!!

  3. mallasalster skriver:

    Låter som en en både och vecka, det är ju så här livet är, upp och ned och hit och dit! Tur att man kan se det goda mitt i det onda, det är guld värt!
    Hoppas du har piggnat till sen du skrev detta inlägg!
    Kram

    • Laila skriver:

      Jodå, jag har både piggnat till och kroknat igen 🙂 Fast jag har iallafall stickat i helgen. Gjort färdig min Camille sjal. Visar inte upp den förräns den är blockad – den ser bedrövlig ut just nu…

Lämna gärna en kommentar

