Nytt hem sökes…

åt trotjänare.

Jag har efter många om och men bestämt för att byta ut min gamla Electrolux Assistent mot en som är lättare för mig att lyfta och handskas med i övrigt. Eftersom jag har ett ganska litet kök med få arbetsytor så har det varit ett smärre styrketräningspass varje gång assistenten skulle upp och sedan tillbaka in i skåpet. Då degbunken är dessutom är liiite för stor för min diskho och diskmaskin saknas så har den allt som oftas fått stå kvar i skåpet. Och jag har fått köpa bröd nu när jag inte längre klarar att arbeta ihop en deg manuellt…

Till slut var jag så trött på köpe bröd och på att försöka hålla reda på vilka sorter min mage tålde osv att jag började leta runt. Fick tips på en assistent från bosch och efter provlyft slog jag till. Så här är min nya kökskompis – Assistenten Jr

Bild

Med kompisen Mixern. Assistenten har jag verkligen provat och det är underbart att kunna baka sitt eget bröd igen! Mixern är ännu så länge oanvänd – någon som har tips/recept som man kan ha till mixern så tar jag gärna emot 🙂 Ska göra majonnäs någon dag i den. När vädret är lite stabilare – har gjort det en gång tidigare i den här typen av väder och det blev bara blask…

Men, så var det ju min gamla trotjänare, den förtjänar ett gott hem där den blir uppskattad och får hjälpa till med degar ett tag till.

Så här ser den ut på det tillhörande recepthäftet/instruktionsboken. Vet inte hur gammal den är men häftet är tryck 1972…

Så är det någon av er som är intresserad och har vägarna förbi Vänerns södra del i sommar så maila mig på: weaver74@gmail.com så kan vi disskutera närmare.

 Nu ska jag njuta av den fina kvällen!

Hoppas ni också har det bra 🙂

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Nytt hem sökes…

  1. Tomtan skriver:

    ppas du kan hittat ett värdigt hem till honom 😀 Själv har jag en nästan obrukkt……

  2. Charly skriver:

    Midsommarkramar!

  3. Eva H skriver:

    Den som tar över din gör bästa affären!
    Mamma fick sin när hon gifte sig första gången. 1961….. Den fungerar än 🙂

  4. mallasalster skriver:

    Godmorgon!
    Har du kvar apparaten?
    Maila isåfall till mig, jag är intresserad!:)
    malla.ms@hotmail.com

Lämna gärna en kommentar

