En underbar dag!

Idag blev jag hämtad efter jobbet av H, vi skulle en tur till Grästorp. När vi körde dit så blixtrade det och det kändes som båt hade varit mer lämpligt än bil… Väl framme var det torrt och fint väder. Vi började med lunch på Cafe Nordstan. Hade aldrig varit där innan men det lär bli fler gånger. Det var ett sånt där lugnt och skönt ställe där man kan sitta länge och prata och må gott. Lunchen bestod av lasange, sallad och macka. Mycket gott. Givetvis var vi ”tvugna” att ha något sött efteråt till kaffet/teet. Då vi ätit mat innan föll valet på deras passionsfruktsmousse med hallon. Ljuvlig!!! Efter mycket prat och med nya krafter så tog vi oss vidare. Det blev en titt in i skoaffären vid torget som visade sig, förutom att ha ett bra och brett utbud av skor, vara en verkligt serviceinriktad affär. Känns som om man skulle vilja skicka vissa affärers personal/chefer/ägare dit på studiebesök… Sedan blev det en tur till Nilsson’s som var en av anledningarna att vi styrde kosan till Grästorp till att börja med. Här inhandlades det garn till diverse olika projekt. Nöjda och glada med vår trevliga tur styrde vi kosan hemåt.

Jag blev avsläppt inne i stan då jag behövde göra ett inköp till den lille garnmumsaren (ett inköp han gärna hade sett att matte lät bli). Han har nämligen fått vad som kallas ”svart haka” eller även ibland ”kattacne”. Vad man än kallar det så är det inte roligt och om man har otur måste man till veterinären för medecinering. Jag hoppas innerligt att det även denna gång räcker med klorhexedintvätt…

När jag gick hem så fick jag en så underbar sommarfeeling. Koltrasten sjöng vackert och andra fåglar stämnde in i kören. Var bara tvungen att stanna och njuta en stund. Synd att inte fågelkvitter fastnar på kort 😉

Bild Sammanfattningsvis en mycket bra början på juli 🙂 Juni är jag bara glad att den är förbi, den kan summeras med följande: migrän i 15 dagar och enbart en socka stickad. Tre gånger visserligen, men ändå 😦

Hoppas ni har det gott, semester eller inte!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till En underbar dag!

  1. mallasalster skriver:

    Vilken härlig dag!:)
    Jag hoppas att migränen håller sig borta i juli!
    Kram

  2. Tomtan skriver:

    En härlig dag!!!! Hoppas migränen håller sig borta resten av sommaren. Du är noggrann när du stickar, läser jag 😀

    • Laila skriver:

      Noggrann och noggrann, hade jag varit det hade jag gjort en provlapp innan… Nåja, någongång lär jag mig väl 🙂

Lämna gärna en kommentar

