Underverket…

Nåja, underverk är väl att ta i, men här är de färdiga sockorna 🙂

20140714_111409Sockarna är stickade i avbruten mosstickning och, efter visst om och men och upprepande, stickade uppifrån och ner.

20140714_111425Tyvärr hittade jag inte garnetiketten idag men garnet är från Easyknit. Det är min första bekantskap med både garnmärket och garnkvalitén menabsolut inte sista! Trots att jag som sagt repade upp socka nr1 mer än en gång så höll sig garnet lika fint. Och det var en dröm att sticka i 🙂

Helgen har annars mest bestått av sniff och snörvel med feber som sällskap… I måndags var jag hembjuden till M för att, bland annat, titta på hennes virkade alster.  Jösses, snacka om att hon har haft fart på virknålen sedan våran tur till Kirstens garnbod på skärtorsdagen! Hon hade gjort allt möjligt jul- och påskpyssel. Särskilt kär blev jag i det underbara pepparkakshuset 🙂 Dessutom hade hon hunnit med att virka sig en sommar top, en väska, ett helt underbart halssmycke i form av en blomma… Oj, oj, oj snacka om att man blev inspirerad efter den kollen! Nu är jag ingen fena på virkning men jag får nog ta och lära mig lite mer än bara mormorsrutor… Köpte garn på Drops rean; Paris Recycled denim, för att göra mig några grytlappar. Det kan jag nämligen också virka 😉 Vilket visade sig vara perfekt sysselsättning när man inte orkar upp ur sängen och just inte orkar tänka på korsord eller läsa…

20140714_111441Här är resultatet av helgens garnlek. Blev inte riktigt nöjd – alltså det är inget fel på den och den fyller sin funktion, men jag fullföljde inte min ursprungs idé på grund av avstängt hjärnkontor. Så därför blev jag inte riktigt nöjd, men inte heller så missnöjd att jag tyckte det var värt att repa upp en bit heller. Nu är grytlapp två på G och den kommer att få lite annat utseende eftersom jag har en annan idé jag vill testa.

Ha det gott!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Underverket…

  1. Tomtan skriver:

    Krya på dej!!!!

  2. Charly skriver:

    Hej vännen min,
    nu är jag åter på bloggen. Inte varje dag men ett par gånger per vecka ska det väl kunna bli.
    Haft galet rörigt o stressigt alldeles för lång tid nu känner jag. Började jobba igår o det första jag gjorde var att be chefen om vintersemester…

    Hoppas o tror att du haft o har en underbar sommar!
    Kram Charly

Lämna gärna en kommentar

