Jabbadabba doh!!!

Det första jag gjorde efter jobbet igår var att hämta paketet från Butik Rät & Avig.

2014-07-24_16-13-57Härligt knallgult strumpgarn och ett fodral till alla mina stickor 🙂 Toppen.

Sedan bar det av vidare till grannstan och slapp ihop med H och hennes familj. Innan slappandet/virkandet/stickandet tog vid tog vi dock en tur in till stan för kik i lite affärer. I skoaffären hittade jag ett par snygga sandaletter på rea och  garnaffären inhandlades följande:

2014-07-24_16-15-38

 

 

2014-07-24_16-19-08

 

 

 

 

 

 

 

Korgen blir perfekt att stoppa ner det handarbete man vill ha med sig. Snygg och praktisk. Det var affärsinnehavarinnan som målat den vilket jag tyckte var extra skoj. Garnet ska bli handleds värmare a lá tomtedräkt vid ett senare tillfälle… H fick handlat det hon skulle och flickorna hittade var sitt mobiltelefonfodral som man kunde brodera på. Så efter äventyret i stan styrdes kosan mot skuggan i trädgården. Där fick solen konkurrens av flitens lampa. Flickorna ritade mönster och broderade på sina skal och H stickade för brinnande livet (hon hade bett mig hjälpa henne med uppläggningen och hälen)… Jag agerade syfröken till flickorna, stöd till stickerskan och slappade/virkade där emellan. Det stoppades in mat och kaffepauser med taktiska mellanrum och dagen förflöt så fort så jag vet inte vart den tog vägen! Min virkning ja, jag bestämde mig för att ge mig i kast med något annat än grytlappar och mormorsrutor…

2014-07-24_16-17-21Meningen är att det ska bli en kofta, men vi får väl se vilket som inträffar först – att jag ger upp eller att den blir färdig…

På väg  hem igår kväll hade jag en underbar solnedgång som sällskap 🙂 Tyvärr fanns det inget bra ställe att fota den på och inte kom jag ihåg att ta några kort under gårdagen heller 😦

I övrigt så har den här lille gynnaren DSCN0126

skrämt sin matte ordentligt. Hans haka ville inte läka och eftersom han hade blåsljud på hjärtat när han var liten så började jag bli riktigt orolig för honom i värmen då han verkade rätt medtagen och just inte ville göra något, inklusive äta och dricka… Så i tisdags var vi iväg till veterinären. Han lyssnade och kollade och kom fram till att han hade ett svagt blåsljud, men inget vatten i lungorna eller på annat sätt var i dålig kondition. Hakan fick vi antibiotika för. Nu är den lille rackaren tillbaka i busform klockan tre-fyra på natten  🙂

Var rädda om er i värmen!

Laila

 

 

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

Lämna gärna en kommentar

