Surt sa räven…

I lördags gav jag upp, tog min stickning och flydde ner till min vävlokal. Där var 22 underbara grader 🙂 När jag slog mig ner såg min stickning ut så här

20140726_132003

När jag så småningom tog kväll hade jag kommit så här långt

20140727_164815

Nöjd med lördagens jobb körde jag igång igen på söndagen och stickade fram till det var dags för minskningarna vid tån. Mönstret är gjort för stl.39 och då jag kör med förtiskidor fick jag förlänga en hel del… Så i eftermiddags gjorde jag färdig strumpan. Trodde jag – nu till rönnbären – jag skulle förlängt lite till 😦  Efter en stunds debatt och överläggning med mig själv och räknande av varv så repade jag upp halva foten. Kom fram till att jag får göra en hel mönsterrapport extra INNAN sista diagrammet OCH antagligen sticka några varv slätstickning innan tåminskningen. Antingen har jag gjort en upprepning för lite från början eller så skiljer det mer mellan stl.39 och 41/42 än jag trodde. Hursom så blev det ett fall av gör om, gör rätt.

Jag frågade fjant om han försökte svalka rumpan på fönsterblecket men det ville han inte svara på…

 

20140727_180354

Ha det gott!

 

 

 

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Surt sa räven…

  1. Tomtan skriver:

    Har hållit på med en sjal som jag verkligen tyckte om…. Men av olika anledningar så blev den ett hatobjekt! Så nu ligger den klar och vi får se om jag kostar på att blocka den…..

  2. Charly skriver:

    Hej vännen, vilken härligt gul färg! O så söt kissen är när han försöker undkomma att hamna på¨bild 🙂
    Varma sommarkramar Charly

  3. Hedvig skriver:

    Snygga sockor!

    Skulle gärna också vilja ha en vävlokal (eller vilken lokal som helst som är sval) att fly till… 😉

Lämna gärna en kommentar

