Oväder

Hoppas ni klarat er bra i senaste tidens oväder.

Efter en natt med alldeles för lite sömn pga åska och högluftfuktighet, tog jag mig trött och värkbruten till jobbet. Det var ca 20 grader och alldeles underbart på förmiddagen. Nattens oväder hade inte ställt till något som jag behövde ordna. Efter jobbet var jag och handlade. Då kan man lugnt säga att vädret slagit om… Det var inte ett dugg skönt ute längre, kvavt och en allt mörkare himmel. Att laga middag i kvalmet var inte att tänka på. Fick i mig lite mellanmål medans himmlen hade öppnat sig utanför och Tor dundrade fram över himlavalvet och blixtarna duggade tätt. Vattnet stod som ur en fontän i stuprörens avskiljare, hängrännorna på taken hann inte med så vattnet rann över kanten. Hemna förberedde jag mig på jobb… Efter ca en timmes regnande hade det lugnat sig så pass med regn o åska att jag gick ut. Summan den här gången blev att det kommit in vatten i ett cykelrum (det löser sig självt), översvämning i två källargångar – i den ena drabbades några förråd så jag fick ha tag i innehavarna. I den andra var det vatten i tvättstugan. Tack och lov att där finns en rejäl golvbrunn så jag kunde skyffla dit vattnet med skrapan 🙂 Det mest mystiska var att även vår samlingssal drabbats – där undrar vi hur vattnet tagit sig… En brunn på gården verkar ha ambitioner, ”när jag blir stor ska jag bli en sjö”. Som tur är behövde jag inte fixa med allt själv. Jag är dessutom väldigt tacksam att det inte blev värre än det blev med vattnet, att vi inte blev av med strömmen och att åskan inte stälde till något (just här alltså).

Tittar man ut nu kan man inte tro att det varit sånt busväder för bara några timmar sedan… Efter regn kommer sol utan tvekan 🙂

På stickfronten kan jag meddela att den gula strumpan jag delvis repade upp nu är färdig. Jag blev jättenöjd med att jag gjorde om. Strumpa nummer två är på G. Idag lär det nog knappast bli stickat tyvärr. Att köra ett träningspass med ”vattenskyffling” ger kroppen en rejäl genomkörare på motionsfronten men det är knappast snällt mot en redan värkande kropp. Nåja, det blir väl en dag imorgon också och då har väderspåmännen lovat uppehållsväder. Så här långt iallafall 😉

Ha det gott och var rädda om er!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Oväder

  1. Tomtan skriver:

    OJ….. Tor har verkligen varit aktiv i sommar…..

Lämna gärna en kommentar

