VARNING för skryt!

För första gången i mitt liv har jag provat på silversmide. Vi höll på från nio i morses till fem i eftermiddags. Avbrott för fika och lunch. Det har varit en dag med många moment och tonvis med intryck. Då jag har problem med värk valde jag att inte såga ut en bit i silverplåt och sedan forma den till en ring utan jag utgick från en 4mm tjock ”tråd” som jag sedan valsade, bankade, slipade, filade, lödde ihop och och och och. Det var femtioelva moment innan de var klara. Massor av jobb, men jag fick blodad tand – detta vill jag göra mer av. Vi får väl se vilka synpunkter kroppen har imorgon…

Och nu till skrytvarningen. Jag är mäkta stolt över mina två ringar som blev resultatet

20140906_175115

Ha det gott go vänner!

 

 

 

 

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till VARNING för skryt!

  1. mallasalster skriver:

    Det ska du absolut vara, herre jisses vilka fina ringar du har gjort!:)))

  2. Tomtan skriver:

    Absolut!!!! Bra gjort!

  3. Eva skriver:

    Fantastiskt fina ringar och så trevligt vi hade! Hoppas inte din kropp protesterade alltför mycket…

Lämna gärna en kommentar

