Halloj!

Nej då, jag har inte ramlat av klotet eller gett upp bloggen. Livet har däremot kommit emellan. På tvären…

Jag har sedan drygt fyra månader tillbaka dragits med konstat huvudvärk enbart avbruten av migrän. Det vill sig inte riktigt att sitta vid vare sig datorn eller stickningen några längre stunder då 😦  Jag har dock tittat in till er under dessa månader även om jag inte har orkat kommentera,  och har jag jag gjort det så har det hakat upp sig så kommentaren inte kunde sändas iväg. Frustrerande…

Jag har haft en och annan klar stund i kaoset, en av dem var när jag beställde tid hos doktorn och en annan när jag faktiskt tog mig dit också och kunde redogöra för problemen. Jag ansåg att det nog behövde kollas upp ordentligt och det gjorde min läkare också. Hon skulle skriva remiss för en MR undersökning. Den gick iväg den 10:e den här månaden så jag förberedde mig på att vänta – häromdagen var jag iväg och gjorde kollen – det tog alltså inte ens tre veckor från det att hon skickade remissen tills att jag var iväg. Imponerad! Nu skickade hon remissen till ett privat vårdföretag, hade det varit inom landstinget så hade jag antagligen fått vänta längre.

Vänta får jag däremot göra på beskedet om allt var som det skulle eller inte. Givetvis hoppas jag att allt såg bra ut, men det finns trots allt en yttepytteminimal del som hoppas att något, förutom min hjärna ;-), ska synas för då vet jag varför jag mår som jag mår och då kan man ta i tu med det. Fast ta itu med det gör vi ändå i och för sig – på onsdag ska jag iväg på massage för mina nackmuskler var spända som fiolsträngar. Det kan vara det som ger mig spänningshuvudvärk som triggar migrän som… Katten på råttan och råttan på repet mao. Har jag ingen huvudvärk på torsdag så har jag fått mitt svar antar jag 🙂

Fast lite har jag som sagt pysslat ändå i sommar. Jag har numera en skattkista i vardagsrummet. Innehåller inga guldpengar men väl min garnskatt 🙂 En del stickat har det också blivit. Ska försöka få över bilderna från kameran till datorn någon dag så jag kan dela med mig av mina vedermödor 😉

Var rädda om varandra och om ni myser med levande ljus, glöm inte släcka dem när ni lämnar rummet. Hösten vintern är en härlig mystid som tyvärr kan få en ände med förskräckelse…

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Halloj!

  1. Tomtan skriver:

    Håller tummarna för positiva besked!

Lämna gärna en kommentar

