Skattkista del 1

Efter många om och men hade då kistan blivit uppkånkad från källaren. Det är en tung rackare – svårt att tänka sig att den en gång i tiden var min morfars ”resväska”

20140810_135415

Tyckte matte sa vi skulle greja med garn…

Mystiskt – och lite konstigt luktar den här saken också.

-Jasså, den ska vädras innan garnet ska ner.

Någon gång under koffertens tidigare liv så bytte man skivan som ska vara i den översta lådan. Då tog man vad man hade

20140810_135604(0)

Skulle tänka mig att den här reklamskylten kom till som lådbotten sedan morfar med familj flyttat till skostaden Örebro. Dit flyttade de någon gång 1935. Eller snarare, då flyttade de till Dormen – morfar jobbade vid järnvägen… Jag tycker att skoskylten är så fin att jag ville skydda den. Hade för mig att jag hade vanligt oblekt omslagspapper. Hittade det ingenstans – så jag gjorde som dem, tog vad jag hade..

 

20140810_142034

Kanske kan inspirera till en och annan julklapp. Efter allt detta pysslande åkte allt ut på balkongen för att vädras. När det var gjort och lilleman hade gjort ytterligare en koll och genomsniffning så

20140810_190541

 

 

 

Kraschade lillen i soffan och sov gott resten av dagen. Jag gjorde inte många knop jag heller…

 

Ha det gott!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Lämna gärna en kommentar

