Klang och jubelspel!

Igår kom beskedet från MR undersökningen. Man hittade inget som inte skulle vara där, antar att det betyder att de iallfall hittade en hjärna 😉 Lättnaden är STOR och jag tycker det känns underbart att jag tog tag i det. Förutom remiss för MR så fick jag även tid hos en massör. Var dit i onsdags och jag tror faktiskt att han löste problemet med min huvudvärk. Inte så att den magiskt har försvunnit men han konstaterade att jag var sned i höfterna och det fick till följd att mitt ena ben var nästan två centimeter kortare än det andra. Jo, sa jag, det vet jag. Vad jag inte visste var följande: 1. Det innebar att vid varje steg jag tog kom ischiasnerven i kläm – inte konstigt att det gjort ont att gå. 2. Det var en enkel sak för massören att fixa problemet!! Han grejade typ i fem minuter och jag fick göra olika avslappningsövningar för höften och sedan var inte höfterna sneda längre… När jag har funderat på det efteråt så har jag kommit fram till att jag varit sned i minst 25 år, inte konstigt att jag haft mycket huvudvärk genom åren då allt hänger ihop…

Öm så in i bomben var jag däremot när han masserade min vänsterhöft. Nacken var minst lika mycket ett AJJJ område. Han var helt suverän dock och trots att det gjorde ont och att jag än idag, lördag, inte har hämtat mig riktigt så ska jag dit igen.

Fick hemläxa med övningar för höften och för nacken/axlarna. Och peppar, peppar och allt sånt – huvudvärken har hållit sig mer eller mindre borta.

Nackdelen, bokstavligt talat, med besöket var dock att jag måste verkligen ta itu med att skaffa en annan kudde. Jag får ont i nacken och huvudet en stund efter sänggåendet. Ny bäddmadrass verkar vara på listan också för nu känner jag att jag inte får rätt stöd för ryggen – hur jag än vänder och vrider. Och vrider det gör jag som den värsta propeller…

Funderar på det där med Tempur både vad gäller kudde och madrass, men då båda delarna kostar en hel del guldpengar så drar jag mig. Någon som provat, eller har förslag på annat märke? Tips mottages tacksamt!

På tal om guldpengar. Här är resultatet av mitt samlade garnförråd i min skattkista

2014-09-22_18-38-14Någon tyckte den nya ordningen var toppen 🙂 Han somnade gott med nosen nerborrad i garnerna och sov där i flera timmar. Lika nöjd var han inte när han sedan upptäckte att jag stängt locket…

Trevlig helg på er!

 

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Klang och jubelspel!

  1. Tomtan skriver:

    Fy på dej! Stänga in kissen 😀
    Vilken tur att de ”bara” hittade en hjärna! Det är konstigt… Fast vi vet att kroppen är en ”kropp” där allt är beroende av varandra så fortsätter vetenskapen att behandla del för del. Tur att det finns massörer (och liknade yrkesgrupper) som ser en helhet! Hoppas huvudet håller sig i styr och att du slipper huvudvärken!

    • Laila skriver:

      Nåja, han hade hoppat ur innan matte stängde locket. Inte som den gången han smet in i linneskåpet utan att jag märkte något. Tog en stund innan jag lokaliserade de ynkliga ljuden…

Lämna gärna en kommentar

