Hur går det?

Jag funderade lite häromdagen på mina ”nyårslöften” eller snarare mina föresatser inför 2014. Började fundera på hur det egentligen hade gått med dem nu när året börjar lida mot sitt slut så här kommer nu en koll…

Att jag ska ta bättre hand om mig själv på alla plan.

Tja, jag har iallafall inte blivit sämre på det… Nej, faktiskt tycker jag att det går åt rätt håll, jag prioriterar inte allting annat som viktigare längre.

Att jag ska uppskatta det jag klarar högre än vad jag skattar det jag inte kan klara av.

Här har det faktiskt blivit stora framsteg och det känns så otroligt bra. Den här punkten påverkar även den ovan – för när jag nu uppskattar det jag klarar av mer än innan så blir jag också mer rädd om mig själv på ett sätt.

Att jag ska bli bättre på att hålla kontakt med mina vänner – är lite för introvert i mellan varven.

Hmm, tja. Här får nog andra yttra sig… Jag är fortfarande urkass på att plocka upp telefonen och slå en signal eller att ”bara titta förbi”. Rum för förbättring finns.

Att jag ska våga ge mig i väg på något stickevent, kurs eller på annat sätt träffa nya vänner med samma intressen som mig.

Här är det bingo. Hade turen att komma med på Tant Koftas garnkalas och jag håller numera i en hantverksträff en gång i månaden. Hur kul som helst – mer av den här sortens aktiviteter vill jag ha i mitt liv för det ger hur mycket positiv energi som helst 🙂

Under Alla helgonahelgen stickade jag ett par vantar, bara tummarna kvar, men jag vet inte – är inte riktigt nöjde med avslutningen. Funderar på om jag kommer att bli nöjd eller om jag ska repa upp och sticka om så jag får en rundare ”topp”. Det lutar åt att jag gör om. Medans jag lurar vidare på det har jag äntligen tagit tag i mina Nalus. Jag stickade ett par, tror det var för ett år sedan eller så, och när jag var klar så upptäckte jag att färgskiftningarna i garnet gjorde att paret såg fullständigt omaka ut 😦 Efter en koll på garnet som var över kom jag fram till att jag kunde sticka ett par till och sedan ”para om” dem och på så sätt få två par som såg ut att höra ihop. Och nu ser jag slutet på halvvante nr4 och det verkar bli bra 🙂 Bilder på både vantar och halvvantar kommer så småningom.

Ha det gott!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hur går det?

  1. Tomtan skriver:

    Du har kommit långt!

Lämna gärna en kommentar

