Lugnt…

Hade tänkt ta det lugnt idag, kände mig halvdan.
Fram fram på dagen säger F -”Ska vi ta och fixa det där i sovrummet du ville ha gjort”.
Å så var cirkusen i full gång.
Min säng belamrades med diverse prylar o kläder, fotöljen åkte in i rummet, lådorna i byrån hamnade i matplatsen och byrån bars in i rummet. Därefter togs backarna ut ur den garderoben som är en meter bred och vi började flytta den. Värsta svajmasten. Problem. Hur skulle vi få åbäket över trösklen?!
Dörren ska bort så småningom så jag sågade tröskeln mittitu och F slog bort den. Nu gick det att, med stor försiktighet, skjuva in eländet i sovrummet. Sedan i med backarna i eländet igen, ur med backarna i den lilla garderoben, skjuva in den också (mycket enklare) och sedan i med de backarna också. Klart. Så långt…
Nu var det dags att vända på linneskåpet så det stod vänt mot matplatsen istället (det ska upp en vägg emellan matplatsen och kontoret i samband med dörrjobbet). När det var gjort, vilket inte var nåt större jobb, bar vi ut byrån från rummet och satte den på ”kontoret” och i med lådorna. Efter lite små grejande – ie jakt på dammråttor – insåg vi att det var dags att äta. Och inget hemma.
Hade fått rabattkuponger på Sibylla av mamma igår så jag begav mig dit. Det hade många andra också gjort… Körde hem, kila upp (hade glömt nallen hemma) och frågade vad F ville ha från pizzerian istället. Körde dit. Ingen stans att parkera där heller 😦 Så jag körde hem till affären och handlade. Väl hemkommen fixade jag köttfärssås och spagetti.
Summa sumarum av den utflykten blev att om jag inte hade varit lat och bestämt mig för färdig mat hade jag fått mat tidigare. Och med mindre krångel. Så kan det gå.

Nu undrar jag vart jag ska hitta tillräckligt med energi för att röja bort det jag lade på min säng. Helst innan läggdags…

Men mina vantar blev bra efter om ändringen 🙂
20141108_173820

Hoppas ni haft en bra lördag!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lugnt…

  1. Tomtan skriver:

    OJ! Full fart! Här har det varit väldigt lugnt i helgen….

Lämna gärna en kommentar

