Framsteg med vissa hinder…

Matlagning kan ha sina sidor. En trött jag, en varm ugn och lite stress på det så kan vad som helst hända… Idag hade jag turen på min sida – brände mig bara lite – men givetvis på vänster pekfinger. Ni vet, där garnet löper och stickspetsen petar lite då och då. Men räddningen fanns nära, att avstå stickningen några dagar har jag inte tid/lust med i dessa koftKALs tider 🙂 Så vad göra då? Jo, man klipper till en lagom stor bit Leukosilk så klart!

2014-12-04 19.16.20

Sedan kunde jag sticka vidare 🙂 Jag är så glad för Dödergöks beskrivning av raglanöknin a la hålmönster, den var ny för mig. Så den fick det bli eftersom koftan är helt slätstickad så blev hålen pricken över i. Om nu hål kan bli det 😉

2014-12-04 19.20.56

Ber om ursäkt för de dåliga bildern, mobilkameran är bra men tavelbelysning är inte mycket till ljuskälla…

Hoppas ni har det gott var ni än är. Här i trakterna får man ta det försiktigt till jobbet imorgon då prognosen hotar med runt nollan eller -1 grad. Och regn. Eventuellt snöblandat regn. Kan bli glatt värre…

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Framsteg med vissa hinder…

  1. mallasalster skriver:

    Blir superdupersnyggt med hålmönstret!:)

  2. Tomtan skriver:

    Blir jättefint!

Lämna gärna en kommentar

