Host och snörvel

Här har det gått lååååångsamt med det mesta sedan senast. Förkylningen är verkligen envis. Var är kylan så basilluskerna kan frysa ihjäl nån gång??? Fyra plus och regn gör ingen glad. Eller frisk…

På koftfronten ligger jag efter i planeringen. Inte en stickad maska på över en vecka. Katastrof 😉 Idag har jag, äntligen, orkat med några varv

20141211_203731

Även om det inte går med den farten jag hade önskat så känner jag mig iallafall nöjd med det resultat som blir. Och förhoppningsvis så passar den mig. Provningarna har så långt inte antytt annat så…

När jag skulle ta fram bröd ur frysen i eftermiddag upptäckte jag att inget fanns att ta fram. En snabb titt ut på eländesvädret fick mig att hastigt ställa till med bak. Hittade ett recept på frallor med havrekli i. Alla ingredienserna fanns hemma och receptet verkade lättgjort

20141211_155749

Fick du med allt i degen nu matte?

Jodå, allt kom med. Det var verkligen lättbakat och gott blev det 🙂

Ha det gott!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Host och snörvel

  1. Tomtan skriver:

    Den kommer att bli fin! Hoppas du kryar på dej snart. Vädret är riktigt ila….. Ingen snö inga minusgrader ingenting.

Lämna gärna en kommentar

