KoftKAL tagning två…

Efter att jag froggade första försöket för att jag insåg att även om koftan verkade bli bra så skulle den troligen bli en hyllvärmare. Till andra försöket fick det bli ett garn som fanns hemma. Ny provlapp och nya mätningar. Sommar kofta med v-ringning påbörjades. När v-ringningen nästan var klar kände jag starkt att det här är ingen kofta, det är en jumper. Så, så får det bli. Med undantag av knappslån så får jag prova på alla momenten i Dödergöks uppifrånochner beskrivning ändå. Beskrivningen föresten är utmärkt och ska tydligen gå att köpa senare i lite omändrat format när KAL:en är avslutad. Kan varmt rekommenderas. Jag har redan börjat planera nästa kofta efter principen. Jag som inte stickar koftor/tröjor…
Så här långt har del två kommit

image

Det går tyvärr vääääldigt långsamt just nu. Sedan veckan före jul så är jag kopiöst trött, så trött att jag nu är sjukskriven 😦 Något i kroppen är fel och ger en hel drös med mer eller mindre jobbiga symptom. Nu väntar jag på provsvar och hoppas att det löser sig snart.
Det går ju inte att ha det så här, jag orkar ju inte ens sticka en enda maska vissa dagar. KATASTROF!
Fast jag kanske blir klokare för jag ligger och löser en faslig massa korsord…

Ha det gott go vänner!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till KoftKAL tagning två…

  1. mallasalster skriver:

    Vilken härlig jumper, kommer bli jättefin!
    Vad har du för garn, färgen är superduperfin!:)
    Trist med en kropp som inte orkar, håller tummarna att du piggnar till snarast möjligt och att dom kommer på vad det är!
    Kram

  2. Tomtan skriver:

    KRAM!!! Låter inte bra! Hoppas du får hjälp så de hittar vad som är galet. Men under tiden får du väl satsa på att bli klok som en Uggla. KRAM!

Lämna gärna en kommentar

