Nähä…

Så var den här igen, ni vet den där känslan, ”vill int” Jag har flera projekt på gång och inget av dem bråkar direkt med mig och inte känner jag mig missnöjd heller men ändå, ”vill int”.
Jag vill göra något, det kliar i fingrarna – men jag vill göra något annat…
Har mönster och garn som lockar. Och jag har just gett mig själv start förbud. Här ska inte startas något mer punkt!
Tror nämligen inte det spelar någon roll, risken är nog tyvärr stor att det projektet också drabbas av ”vill int”. Och hur kul är ärligt talat med en massa mer eller mindre färdiga projekt som ligger och blänger surt på en 😐. Nä, det är roligare att starta upp något nytt när något ”gammalt” blivit klart.

Så här är det som är startat och statusen på de projekten:

1. Krokad halsduk Här är garnet snart slut och i och med det är halsduken färdig. Känns som det som kommer bli klart först.

2. Virkad sjal Tunnt ullgarn, virknål 3. Att jag är inne på sista nystanet betyder, tyvärr, inte att jag snart är klar.

3. Raggsockar Tjockt garn, stickor 4. En socka klar och socka nr två är jag vid hälen. Garnet är dock inget kul att sticka i…

4. Sockar Ull och nässelgarn, stickor 2.5 Stickas från tån o upp. Hade börjat göra med mönster men repade upp eftersom mönstret drunknade i garnet. Nu kör jag bara slätstickning. En aning långtråkigt men perfekt som stickning att ha med eller när man inte orkar tänka ☺

5. Grå sjal Det var det där med grått… Garnet är melerat och med paljetter så jag tror det kommer att bli bra och att jag kommer trivas med den. När den väl blir klar. Dock ingen lockande stickning när det är grått ute och inte bra att sticka i lampljus. Paljetterna blir till en massa solkatter som knaskatten här vill jaga…

6. Min blå tröja. Inte mycket att säga. Luften gick bara ur mig…

7. Semele En underbar sjal. Garnet är så skönt att sticka i och jag älskar den gröna färgen jag valt. Funderar dock på att repa upp. Uppläggningen gjordes i en för mig ny teknik och jag verkar ha hållit väl krampaktigt i saker o ting. Dessutom ser det ut som jag ändrat stickfasthet en bit in… Har inte kommit mer än typ en fjärdedel så det är inte så tufft att repa upp o börja om.

8. Poncho Tjockt Alafoss lopi och stickor 8. Halva färdig, när jag skulle börja igen på del två hittar jag inte mönstret. Det städade jag tydligen undan innan jul. Vet att det kom från sticktidningen Teetee men vilket nummer…

Huva, inte trodde jag att jag hade mycket på gång!!
Läge för en utmaning tror jag – mars får bli min ufo månad. Minst fyra av ovanstående projekt ska göras klara under månaden och inget nytt får påbörjas innan minst två projekt är klara.
Hur har du det med dina projekt?
Har du lust att vara med i utmaningen om att minska på ”högen” och köra lite vårstädning bland projekten?
Vilka mål du sätter är helt och hållet upp till dig.
Lämna gärna en kommentar till det här inlägget om du hakar på. Det är roligare om man är fler och sporrar varandra 🙂

image

                    Nu väntar jag på våren!

Postat med WordPress för Android

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Nähä…

  1. Malin skriver:

    Halvfärdiga kycklingar o mamma höna. Tänkte sälja dem så de måste bli färdiga före påsk. Klänningen är färdig med funderar på om den måste fordras. Bolero snart färdig, men det tar emot. Gjort en vas men inga blommor till den. Men jag är precis som du. Det är mycket roligare att starta på nya projekt än att avsluta. Som jag sa någon gång, jag har abstinensbesvär. Det kliar. Fingrarna måste vara sysselsatta med virkning. Inte sy ihop som är fruktansvärt tråkigt. Nu vill jag göra något grönrandigt. Funderar på vad det ska bli.

  2. aspergerblues skriver:

    Låter som bra ambitioner. Är man pysselgalen som jag så blir det lätt att man startar upp en massa.

  3. Tomtan skriver:

    En sjal, som visserligen är rolig att sticka men inte vill sig iaf…. Overslyngeln som det har gott troll i….. Ska ge den en ordentlig chans under lovet dvs jag ska bara ta med den 😀
    Sen var det nog inga fler…… Konstigt.

  4. Tomtan skriver:

    och hastigt och lustigt blev de tre 😀

  5. Malin skriver:

    Började på ett nytt projekt igår…….. En korg att ha vid TV:n så jag slipper ha virkningen i soffan. Lite smart i alla fall.

Lämna gärna en kommentar

