Det gäller att passa på…

…så länge lusten att ta itu med mina ufo:n håller i sig.
Jag hade tänkt att ponchon skulle bli nästa projekt ut. Tänkte som så att snart är säsongen över för vinterjacka men det dröjer ett tag till innan det är sommarjacka som gäller. Har just ingen ”övergångs” jacka och då kunde en ylleponcho kanske fungera. Tänkte jag alltså. Men nu blir det ju sällan som man tänker…

image

Det här är inte min poncho i tjockt, härligt Isländsktgarn…
Vet inte riktigt vad som hände på vägen mellan tanke och handling men någon typ av felkoppling blev det uppenbart 🙂
Fram kom iallafall sjalen i Fame trend från M&K. Just nu håller jag på med det rätstickade partiet och det är trååååkigt! Inte blir det roligare av bråkiga paljetter… Roligt är det däremot att det stickar upp sig snyggt och att jag snart är klar med den här delen och får börja med hålmönstret.
Här är målet helt klart att inte stoppa undan den igen för då blir den nog aldrig klar. Kom fram till att den varit på stickorna i snart ett år redan…

Postat med WordPress för Android

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det gäller att passa på…

  1. mallasalster skriver:

    Hi, hi, ibland blir det inte alls som man har tänkt sig…;))))
    Fin blir sjalen iallafall!:)

  2. Tomtan skriver:

    Tog tag i min overslyngel nu på lovet….. Har snart gjort arm nummer två!!!!! Ska du sticka spetsmönster med paletter åxå? Är inte det svårt?

Lämna gärna en kommentar

