Nr 2

Inte hittade jag mer av garnet igår. Är rätt säker på att det ska finnas ett pyttelitet nystan, antingen minns jag fel eller så har den lille garndribblaren hittat det. Det är ju också fullt möjligt att jag har lagt det på ett sånt där ”bra ställe” och då lär det väl aldrig återfinnas…

Jag repade upp sista varvet och virkade istället en enkel kant, det visade sig vara ett bra drag. Sjalen blev på så vis mer färdig, den fick en tydligt avslutning.
Gav den en uppsköljning igår och hängde den på tork så här över natten

image

Normalt sett ska man ju inte hänga ull på det här viset men jag ville inte blocka den men ändå ”dra ut” den något. Nu ligger den inne för att torka klart och det ser ut som att jag fick ut den så som jag ville ☺

Garnet är Schoppels Zauerball 100 och jag har använt virknål 3. Jag har gjort av med ca 250g – 300g hade inte varit fel men jag hade använt en del av första nystat till ett projekt som inte blev…

Tycker att garnet har varit trevligt att virka med – har även stickat i det här entrådiga garnet och varit väldigt nöjd. Det enda jag inte riktigt gillar är att det ibland blir nästan sytrådstunnt för att på andra ställen vara  nästan helt otvinnat. Samtidigt ger ju det liv åt det färdiga alstret. Ett annat plus är de jämna färgskiftningarna och snygga övergångarna mellan de olika nyanserna.

Hoppas eran helg varit bra, här har varit grått och blåsigt både igår och idag. Perfekt väder för att sitta inne och fixa med ufo:n 🙂 Undrar vad jag ska ta mig an nu? Har nått första delmålet, två färdiga projekt, så jag skulle kunna starta något nytt. Lustigt nog så lockar det inte lika mycket längre. Tillfredställelsen av att föra FO:n av mina UFO:n är en himla go känsla som jag vill gotta mig mer åt 🙂

Ha det gott!

Postat med WordPress för Android

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nr 2

Lämna gärna en kommentar

