Ute är det grått

Men inne är det solsken. Iallafall är stickningen solvarmt gul

image

image

Färgen är mest rätt på översta bilden. Fast den är ännu varmgulare på riktigt. En riktig gladfärg 🙂

På virkfronten gick det baklänges häromdagen. Ungefär två nystan baklänges… Gillade inte den ena strukturen jag hade, den kändes som att det var lätt att fastna i något och dra upp en tråd, så jag repade upp. Har kvar det nedersta trotts att det är samma virksätt där men jag hade inte lust att börja om helt och hållet. Latmasken tittade fram. Tänkte att eftersom jag ska sy dit en botten på väskan kanske jag kan låta den gå upp på kanten en bit. Beror på vad jag gör botten av, har inte lurat klart på det ännu. Inte hur den ska se ut upptill heller. Däremot hittade jag fler nystan när jag rotade runt hemma i helgen. Valmöjligheterna ökade således. Om det är till för eller nackdel återstår att se…

Ha det gott och ni som fått snö o halka var lite extra rädda om er. Vi ses!

Postat med WordPress för Android

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ute är det grått

  1. Tomtan skriver:

    Härlig gul färg!

    • Laila skriver:

      Ja, visst är den! Garnet kommer från EasyKnit. Gillar djupet och livet garnerna därifrån. Att de sedan stickar upp som en dröm gör inte saken sämre 😉

Lämna gärna en kommentar

